پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله مهمان نواز

حوزه/نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب و فضلای تهران، ماموریت های جهانی حوزویان را ابلاغ فرمودند، گفت: تربیت طلبه تراز انقلاب از مهم‌ترین وظایف حوزه است.

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به‌ بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب حوزه علمیه استان تهران اظهار داشت: تربیت و پرورش طلبه تراز انقلاب از مهم‌ترین وظایف حوزه علمیه است.

وی با تأکید بر اینکه امروز یکی از رسالت‌های مهم حوزه علمیه تربیت طلاب در تراز انقلاب اسلامی است، افزود: حوزه باید افرادی را تربیت کند که آینده انقلاب و نظام اسلامی با حضور آن‌ها تضمین شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی تصریح کرد: تحقق حوزه علمیه مطلوب و تراز انقلاب اسلامی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است، درگرو هم‌فکری و فعالیت جهادی طلاب و مسئولان حوزه علمیه است.

وی ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب در این دیدار با دید و شناخت وسیع و جامع خود از حوزویان، برای طلاب و حوزویان مأموریت جهانی در نظر گرفته‌اند، نیازمند حرکت علمی، جهادی، تبلیغی و پژوهشی از سوی طلاب است تا بتوانند با دست پرتری به ترویج و معرفی اسلام و آموزه‌های اسلامی دینی در سطح جهانی بپردازند.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه طلاب و روحانیان باید بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را سرلوحه برنامه‌ها و اقدامات خود قرار دهند، افزود: حوزه علمیه باید تأمین‌کننده عقبه فکری و نظری نظام و انقلاب اسلامی باشد و وظیفه و رسالت خود را برطرف کردن نیازها و مسائل فکری و اعتقادی و ایجاد نگرش‌های صحیح در جامعه بداند..

وی با بیان اینکه بسیاری از حرکت‌های مردمی در تاریخ از مساجد و حوزه‌های علمیه آغازشده است، گفت: نهضت عظیم انقلاب اسلامی نیز شروع حرکت‌های آن از حوزه‌های علمیه و از سوی روحانیت بوده است.

نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز دشمن برای ضربه زدن به دین و انقلاب سرمایه‌گذاری بسیاری کرده است، خاطرنشان کرد: در این مسیر نقش مراکز دینی و تبلیغی ازجمله حوزه‌های علمیه برای مقابله با هجمه‌های دشمنان اسلام و انقلاب بسیار مهم و حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha