پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام کریم کشکولی

حوزه/ رئیس دانشگاه قرآن و حدیث علامه مجلسی اصفهان با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به طلاب تهران، گفت: در جامعه فعلی برای پاسخ گویی به شبهات باید سوار بر موج ثانیه ها شویم و با دسترسی به اندیشه های ناب که از ضروریات امروز و فردای حوزه های علمیه است بتوانیم حکیمانه پاسخ گوی این مسائل باشیم.

حجت الاسلام کریم کشکولی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به بیانات مهم و راهبردی  رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب تهران گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب خطاب به طلاب و حوزه های علمیه شاه کلیدی است که تمام قفل ها را باز کرده و مشکلات را حل خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم قرآن و حدیث علامه مجلسی اصفهان با اشاره به فرایند تحول در جامعه، بیان داشت: تحول، موجی است قطعی و حتمی و این موج کسانی که زیر هستند را با خود خواهد برد و کسانی که رو هستند باموفقیت سوار بر موج خواهند شد.

مدیر مدرسه علمیه اباصالح(عج) اصفهان در ادامه افزود: موج سوار قطعا موفق خواهد شد و ما در جامعه امروزی و با توجه به تحولات عظیم برای اینکه محکوم به فنا نشویم بایستی سوار بر موج باشیم.

وی ادامه داد:  داشتن علم کافی برای رویارویی با اندیشه های نو و شناخت این اندیشه ها از مهم ترین راه های جلوگیری از فنا شدن در مقابله با تغییر و تحولات است.

حجت الاسلام کشکولی با تاکید بر لزوم شناخت تحول، عنوان کرد: دربرخورد با تحولات نو اگر حکیمانه برخورد کنیم می توانیم مطرح باشیم و حرف های نو و تازه بزنیم، در این صورت اندیشه ها و تحولات ما را اذیت نخواهند کرد و در صورت عدم تطابق تحولات بر اصول دینی ما آن را نمی پذیریم و با بیان عالمه و حکیمانه در مقابل آن ایستادگی می کنیم.

مدیر مدرسه علمیه اباصالح(عج) اصفهان تاکید کرد: در جامعه فعلی برای پاسخ گویی به شبهات باید سوار بر موج ثانیه ها شویم و با دسترسی به اندیشه های ناب که از ضروریات امروز و فردای حوزه های علمیه است بتوانیم حکیمانه پاسخ گوی این مسائل باشیم.

وی تصریح کرد: با به وجود آوردن روش های جدید آموزشی و مباحث کلاسیک منظم و دقیق و تدریس دورس اختصاصی  وآموزش های تخصی و کاربردی  می توانیم به اهداف بلند دست پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه علوم قرآن و حدیث علامه مجلسی اصفهان با بیان این که تبلیغ عملی و تهذیب دو مقوله مکمل برای تحصیل هستند و توجه به آنها از ضروریات به شمار می آیند، گفت:  اگر به مکمل ها توجه نکنیم به اصل کار لطمه وارد شده و ظرف رسیدن به اهداف میسر نخواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه اباصالح(عج) اصفهان عنوان کرد: در عرصه تحصیل باید به تعلم و پس از آن تعلیم و تدریس توجه ویژه ای شود که تعلم با مباحثه محقق می شود اما در تدریس بایستی خودمان با نهایت تلاش مباحث را به جامعه انتقال دهیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha