جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 سید جواد ساداتی نژاد-نماینده مردم کاشان در مجلس

حوزه/ سید جواد ساداتی نژاد با فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار روحانیون و طلاب حوزه علمیه تهران، رهنمودهای معظم له را نقشه راه حوزه و روحانیت خواند و گفت: دنیا منتظر شنیدن حرف های نو از حوزه های علمیه شیعه است.

سید جواد ساداتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب  و فضلای حوزه علمیه تهران، گفت: با توجه به هجمه های تبلیغاتی استکبار جهانی علیه جوانان کشورمان، روحانیون و طلاب باید از شکل های نوین تبلیغی جذاب در زمینه های مفاهیم اسلامی برای آگاه سازی جوانان استفاده  کنند.

وی، با تاکید براین که روحانیون و طلاب حوزه های علمیه باید از روش های نوین تبلیغی برای تبیین مسائل دینی اسلام ناب محمدی و فرهنگ اهل بیت(ع) در مساجد استفاده نمایند، گفت: با توجه به این که جایگاه امام جماعت به عنوان فردی آگاه و دارای قابلیت های ارتباطی که با نسل جوان دارد، تلاش آنها می تواند تاثیر بسیار زیادی در ترویج فرهنگ دین مبین اسلام و خنثی نمودن توطئه های دشمنان داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، به وظیفه بسیار خطیری که طلاب و روحانیون زباندان و آشنا به مسائل علوم اسلامی در سطح بین المللی دارند، اشاره کرد وگفت: حوزویان زباندان وظیفه دارند به منظور پاسخگویی به شبهات دینی درزمینه های مختلف نسبت، به رفع ابهامات چه در فضای مجازی و چه در سفر های تبلیغی به کشور ها مختلف، اقدام نمایند.

نقش جامعه المصطفی(ص) در تبلیغ مسائل دینی درسطح بین الملل

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، نقش جامعه المصطفی(ص) در تبلیغ مسائل دینی درسطح بین الملل را بسیار اثرگذار و قابل تقدیر دانست و گفت: در سفرهایی که به بعضی از کشورهای داشتم، وجود جامع المصطفی نقطه عطفی درحوزه تبلیغی  بود، لذا امیدواریم با حمایتی که از این موسسه دینی می شود، بتوانیم بحث تبلیغ درحوزه بین الملل توسط طلاب جوان و مسلط به آداب، فرهنگ و زبان کشورهای خارجی روز بروز توسعه پیدا کند.

نقش روحانیون در رفع اختلافات بین مسلمانان  

وی، نقش روحانیون و طلاب حوزه های علمیه را در رفع اختلافات بین مسلمانان جهان اسلام  را بسیار بی نظیر دانست و گفت: اگر اصالت مکتب اسلام را درست به جهان اسلام ارائه نماییم، قاعدتا به دلیل وجوه مشترکی که با دیگر فرق داریم، هیچ گونه اختلافی به وجود نخواهد آمد؛ ضمن این که وجود اختلاف بین مسلمانان نتیجه دشمنی استکبارجهانی با اسلام ناب محمدی در ایران و جهان اسلام است.

ساداتی نژاد تصریح کرد: روحانیون و طلاب حوزه های علمیه می توانند با آگاهی کاملی که به فرق اسلامی دارند، نسبت به رفع اختلافات اقدام کنند و نقشه دشمنان را در اختلاف اندازی بین مسلمانان ناکام کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ، در پایان فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با روحانیون و طلاب حوزه علمیه تهران را منشور روحانیت و فصل الخطاب به کلیه  طلاب وحوزه های علمیه کشور دانست و گفت: روحانیون و طلاب حوزه های علمیه کشور باید برنامه های خود را در راستای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری در دیداری که معظم له با طلاب و اساتید حوزه علمیه تهران داشتند، به پیش ببرند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha