جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب حوزه علمیه تهران بیانگر اعتماد و دل‌بستگی به تأثیرگذاری طلاب جوان در نظم فکری پیش روی جامعه جهانی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت سالاری مکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به دیدار چند روز پیش رهبر معظم انقلاب با طلاب حوزه علمیه تهران، اظهار داشت: بیانات رهبری در دیدار با طلاب حوزه علمیه تهران بیانگر اعتماد و دل‌بستگی به تأثیرگذاری طلاب جوان در نظم فکری پیش روی جامعه جهانی است.

وی افزود: نگاه وسیع و جامع رهبر معظم انقلاب به شرایط موجود و ترسیم اهداف انقلاب و بیان برخی موانع و مشکلات که نمی‌توانند مانع پیشرفت جریان انقلاب شوند و از همه مهم‌تر دعوت حوزویان به پیشنهادات عملی که همان آتش به اختیار بودن را در حقیقت تأکید کردند، راهکاری بسیار اساسی در راستای ایجاد تحول مطلوب در حوزه علمیه است.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: توجه خاص رهبر معظم انقلاب به اینکه طلاب و حوزه‌های علمیه باید تأمین خلاء فکری و رویارویی با ایسم های گوناگون جهانی را مأموریت خود در عرصه جهانی بدانند، مستلزم حرکت علمی و جهادی همراه با برنامه‌ریزی دقیق تبلیغی و پژوهشی در معرفی معارف دینی و اهداف انقلاب به جامعه جهانی است.

وی اظهار داشت: طلبه جوان و پرانگیزه حوزوی با تکیه به امدادهای الهی، جهاد علمی و عملی و استفاده از قرآن و منابع دینی و تجربیات نورانی بزرگان حوزه در این پیچ تاریخی بیشترین اثرگذاری را در جهت‌دهی افکار جهانیان به سمت اسلام ناب و حکومت عدل جهانی حضرت ولی‌عصر (عج) داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اینکه می‌فرمایند بدست آوردن حوزه علمیه مطلوب تلاش، مجاهدت، گفتن، فکر کردن، همفکری کردن و متشکل شدن یعنی کار شبکه‌ای و سیستمی یعنی استاد سهم خودش را و طلبه نیز توان خودش را و مسئولان حوزوی هم امکانات و برنامه‌ریزی‌های خودشان را به سمت این اهداف بلند سوق بدهند تا با همه کم و کاستی‌های موجود بتوانند به آرمان‌های مدنظر دست بیابند و آرمان‌ها فدای مصلحت‌ها و کمبودها نشوند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha