جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عید غدیر

حوزه/معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، ویژه‌برنامه‌های «عید ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در این استان را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن عید غدیر ویژه‌برنامه‌هایی پیش‌بینی‌شده است که طی این هفته اجرا می‌شود.

وی با اشاره به شعار روزهای هفته در این ایام افزود: دوشنبه 13 شهریورماه با شعار ولایت و جوانان، سه‌شنبه با شعار وقف از منظر ولایت، چهارشنبه با شعار ولایت و هدایت، پنجشنبه با شعار ولایت، ایثار و شهادت، جمعه با شعار ولایت و بانوان و شنبه با شعار ولایت و امامزادگان نام‌گذاری شده است.

حجت‌الاسلام صفری همچنین به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در این روزها اشاره کرد و گفت: با توجه به شعار روز دوشنبه که ولایت و جوانان است، برنامه‌های دعوت از دانش آموزان و جوانان جهت حضور در فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه، آموزش احکام برای نوجوانان و جوانان، سخنرانی مذهبی با موضوع آشنایی با غدیر پیش‌بینی‌شده است.

وی اظهار داشت: برگزاری نشست‌های صنفی با موضوع وقف، تقدیر از خیرین و واقفین نمونه، برگزاری جلسه انجمن یاوران وقف، قرائت زیارت جامعه کبیره در شب میلاد امام هادی (ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص ازجمله برنامه‌های روز سه‌شنبه با شعار وقف از منظر ولایت است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ادامه داد: در روز چهارشنبه نیز که با شعار ولایت و هدایت مزین شده است، برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی (ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه، سخنرانی مذهبی با تشریح مفاد و مضامین نورانی زیارت جامعه کبیره پیش‌بینی‌شده است.

وی گفت: غبارروبی امامزادگان و قبور مطهر شهدای آرمیده در جوار بقاع متبرکه با دعوت از خانواده‌های معظم شهدا، تکریم خانواده‌های شهدا و برگزاری یادواره شهدای آرمیده در جوار امامزادگان، تحت عنوان شب خاطره و معرفی، قرائت وصایا و کرامات شهدا، برگزاری دعای کمیل در امامزادگان شاخص ازجمله برنامه‌های روز پنجشنبه با شعار ولایت، ایثار و شهادت است.

حجت‌الاسلام صفری اظهار داشت: برگزاری همایش بانوان ولایی در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص، تقدیر از مادران و همسران شهدای مدافع حرم، برگزاری دعای ندبه در امامزادگان و بقاع متبرکه نیز از برنامه‌های روز جمعه با شعار ولایت و بانوان است.

وی افزود: برگزاری جشن سراسری عید غدیر از ساعت 10 صبح با حضور مردم ولایتمدار در قالب کاروان‌های شادی با عنوان «کاروان شادی جشن ولایت علوی» (به‌صورت راهپیمایی) و حرکت به سمت امامزادگان و بقاع متبرکه استان هم از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در روز عید غدیر خم شنبه با شعار ولایت و امامزادگان است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: توجه بیشتر به ویژگی‌های اخلاقی و انسان‌ساز حضرت علی (ع) و بهره‌مندی از کتاب نهج‌البلاغه امیر المومنین(ع) از موضوعاتی است که به‌صورت خاص در برنامه‌های فرهنگی موردتوجه قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های عید غدیر فرصتی بسیار مناسب برای ارتباط با کودکان، نوجوانان و جوانان است تا با بهره‌گیری از فضایل اخلاقی مورد تأکید بینش اسلامی آشنا شوند و امکان بهره‌مندی از این فضایل را در سبک زندگی اسلامی خود داشته باشند تا با پیگیری راه و رسم ائمه به‌ویژه امام علی (ع) از آسیب‌های مختلف فرهنگي و اجتماعي جامعه مصون مانده و نسلی بالنده، آگاه و خداشناس رشد پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha