جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افلاکیان

حوزه/ انسان‌ها وقتی‌ که وارد محیط‌های اجتماعی می‌شوند شبهه‌های مختلفی می‌شنوند، مثلاً دخترخانمی تا مقطع دبیرستان چادری بوده است، لیکن وقتی وارد دانشگاه می‌شود تا شبهه وارد می‌کنند، او نیز چادر را کنار می‌گذارد و یا حتی با شنیدن شبهه در مورد دین، دین خود را از دست می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام افلاکیان، پیش از ظهر امروز در دوره تداوم آموزش در جمع دبیران امربه‌معروف و نهی از منکر حوزه‌های علمیه استان ویژه بانوان، اظهار داشت: انسان‌ها درصدد این هستند که قوانینی وضع کنند تا کمتر ضرر کنند، اما آیا به فکر خودش نیز است که خودش و باورهای زندگی و اعتقاداتش را چگونه بسازد که در مقابل شبهه های و زلزله‌های جدید اعتقادی خراب نشود.

وی افزود: انسان‌ها وقتی‌ که وارد محیط‌های اجتماعی می‌شوند شبهه‌های مختلفی می‌شنوند، مثلاً دخترخانمی تا مقطع دبیرستان چادری بوده، لیکن وقتی وارد دانشگاه می‌شود تا شبهه وارد می‌کنند، او نیز چادر را کنار می‌گذارد و یا حتی با شنیدن شبهه در مورد دین، دین خود را از دست می‌دهد.

این محقق حوزوی ادامه داد: باید حوزویان به این نکته توجه زیادی داشته باشند که چگونه با دین نسل جوان را بسازند، ازاین‌ رو ما حوزویان باید طوری دین را برای جوانان تبیین کنیم و بسازیم که زیرساخت بنای دین محکم باشد و باورها و اعتقاداتی که جوان در این زمین می‌سازد محکم باشد.

استاد حوزه علمیه خراسان با طرح این سؤال که زیرساخت بنای دین چه چیزی است؟ اظهار داشت: زیرساخت بنای دین شناخت و آگاهی است، که منظور از شناخت نیز شناخت خود است و شناخت از خود از بهترین معارف است.

وی تأکید کرد: باید به سؤالات جوان‌ها در مورد دین و چگونگی شناخت خود پاسخ بدهیم، چراکه اگر نتوانیم به سخنان جوان پاسخ بدهیم، نمی‌توانیم دینش را بسازیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha