چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پیاده‌روی اربعین

حوزه/ جانشین ستاد ساماندهی مراسم اربعین سیدالشهدا(ع) در خراسان شمالی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰ هزار زائر اربعین از این استان به عتبات عالیات اعزام شوند.

محمدتقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، امسال این استان بیش از 10 هزار زائر اربعین خواهد داشت.

وی از آمادگی سرکنسولگری عراق در مشهد برای صدور روادید زائران خبر داد و افزود: سرکنسولگری عراق در مشهد مقدس هم‌اکنون آماده صدور ویزا برای علاقه‌مندان به حضور در مراسم باشکوه اربعین حسینی است.

ایرانی با بیان اینکه سفر به عتبات عالیات در کشور عراق بدون گذرنامه و ویزا امکان‌پذیر نیست، گفت: مبلغ صدور روادید برای زائران و عزاداران اربعین حسینی 40 دلار اعلام شد.

وی از برپایی سه موکب خراسان شمالی در اربعین امسال در مرز مهران و کربلا خبر داد و اظهار داشت: به جهت رعایت حال زائران حسینی از این استان، سه موکب در نقاط مختلف پیش‌بینی شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: یک موکب در مرز مهران با عنوان شهدای خراسان شمالی، موکب دوم در کربلا با عنوان اصحاب خراسانی و موکب سوم با عنوان قمر بنی‌هاشم و به همت مردم شهرستان مانه و سملقان در کربلای معلا برپا می‌شود.

وی ادامه داد: موکب‌های خراسان شمالی در مرز مهران و کربلا، روزانه ظرفیت پذیرایی و اسکان 10 هزار نفر را دارند و از حالا مقدمات انتقال نذورات مردم به عراق فراهم شده و در حال ارسال است.

جانشین ستاد ساماندهی مراسم اربعین سیدالشهدا(ع) در خراسان شمالی به زائران توصیه کرد که زائرانی که به صورت کاروانی و یا شبه کاروانی به کربلا اعزام می‌شوند، امکانات اولیه سفر را با خود به همراه داشته باشند و بدون ویزای معتبر به مرزها نروند.

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم‌گیری، مرز خروجی کشور به سمت عراق، مرز مهران است، گفت: در سراسر کشور صدور ویزا از 11 شهریورماه آغاز شده و زائران می‌توانند با مراجعه به سفارت عراق در تهران و یا کنسولگری‌های این کشور در شهرستان‌ها، نسبت به دریافت ویزا اقدام کنند.

ایرانی اظهار داشت: پنج کمیته در خراسان شمالی مسئولیت هماهنگی ستاد اربعین را بر عهده دارند و علاوه بر کمیته‌ها، فرمانداران به‌عنوان عضو ستاد و مسئول ستادهای فرعی شهرستان‌ها اقدامات لازم را مبذول خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه اربعین امسال هشتم آبان ماه بوده و تا هجدهم آبان ادامه دارد، افزود: خدمات‌رسانی به زائران از ششم آغاز شده و تا 25 مردادماه ادامه دارد.

جانشین ستاد ساماندهی مراسم اربعین در خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری و با تصویب دولت یازدهم، وزارت کشور متولی ستاد هماهنگی اربعین حسینی است و به‌تبع آن ستاد اربعین در هر استان به ریاست استاندار تشکیل شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: طبق هماهنگی لازم میان دولت ایران و عراق، امید است امسال نیز شیعیان با حضور باشکوه و راهپیمایی میلیونی روز اربعین، کنگره عظیم مذهبی و ارادت به خاندان عصمت و طهارت(ع) را به دنیا نشان دهند.

ایرانی با اشاره به حضور هفت هزار زائر خراسان شمالی به‌صورت رسمی و با ارائه روادید در مراسم اربعین سال گذشته اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ده هزار زائر از استان در این مراسم باشکوه شرکت کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha