پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه نکا

مسؤول مدرسه علمیه محمدیه نکا با اشاره طلاب باید در کنار تحصیل، تهذیب را نیز مورد توجه جدی قرار دهند، گفت: طلاب مهذب و با تقوا جایگاه بهتری در میان مردم دارند و راحت تر مورد پذیرش جامعه قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عصر امروز در جمع طلاب شرکت کننده در دوره علمی و تربیتی  مدرسه علمیه محمدیه نکا با تاکید بر اهمیت علم آموزی در حوزه، گفت: طلاب نباید فرصت هایی که امروز به برکت انقلاب در جامعه دینی به وجود آمده را نادیده بگیرند.

وی با بیان این امروز شرایط برای تحصیل در مدارس علمیه کاملا فراهم است، افزود: در گذشته علما و فقها برای تحصیل در حوزه سختی ها و مشکلات بسیاری را تحمل می کردند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که متاسفانه استفاده از فرصت تعطیلات تابستانه از سوی برخی مدارس علمیه مورد بی توجهی قرار می گیرد، بیان داشت: تعطیلات تابستان فرصت بسیار خوبی برای تقویت بنیه علمی طلاب و همچنین پرداختن به مسائل اخلاقی و تربیتی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با استقبال از برگزاری دوره های علمی تابستانه در برخی مدارس علمیه استان خواستار توجه جدی دیگر مدارس علمیه نیز به برگزاری این گونه برنامه ها شد.

وی با تاکید بر این که باید تعطیلات در حوزه تا آنجایی که امکان دارد کاهش یابد، افزود: سه ماه تعطیلی تابستان برای حوزه و طلاب یک فزصت است که متاسفانه به راحتی از دست می رود.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که حوزه های علمیه به عنوان پایگاه های ترویج و گسترش دین و همچنین مراکز تربیت و پرورش نخبگان دینی رسالت سنگینی در اعتلای دینی جامعه اسلامی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه حوزه پرورش و تربیت طلاب نخبه، مهذب و انقلابی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نقش حوزه در دوام و بقای انقلاب بسیار حائز اهمیت و محوری است، تصریح کرد: حوزه های علمیه باید طلابی پرورش دهند که بتوانند در آینده برای اسلام و انقلاب انسان های مفید و اثربخشی باشند.

وی با تاکید بر حفظ شان و جایگاه روحانیت از سوی طلاب حوزه گفت: طلاب باید جایگاهی که امروز در آن قرار دارند بسیار رفیع است و ادامه دهنده مسیر انبیاء و اولیای الهی هستند.

مسؤول مدرسه علمیه محمدیه نکا با اشاره به این که امروز دشمنان به دنبال خدشه دار کردن جایگاه روحانیت هستند، بیان داشت: طلاب باید با اعمال، گفتار و رفتار دینی خود توطئه دشمنان علیه دین، انقلاب، حوزه و روحانیت را خنثی کنند.

وی با بیان این که حوزه های علمیه با تربیت و پرورش عالمان دینی نقش بسیار مهمی در حفظ و بقای دین بر عهده داشته است، گفت: امروز هجمه های گسترده ای علیه دین و ارزش های الهی از سوی دشمنان وارد می شود که حوزه و روحانیت باید با تلاش های علمی و تبلیغی خود مانع تحقق تلاش های دشمنان شوند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره طلاب باید در کنار تحصیل، تهذیب را نیز مورد توجه جدی قرار دهند، افزود: طلاب مهذب و با تقوا جایگاه بهتری در میان مردم دارند و راحت تر مورد پذیرش جامعه قرار می گیرند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha