پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد

حوزه/ نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد حفظ هویت ملی و عمومی کشور را از مسئولیت های مهم و اساسی مشترک بین حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: با این کار می توان در برابر دشمن به خوبی ایستادگی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی، نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد شامگاه بیست و هفتم آذرماه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه شهرستان میبد با اشاره به زیبایی های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، گفت: امام خمینی(ره)در آن زمان با حرکت عظیم و بزرگ خود مردم را همگام و همراه خود دید و انقلاب به نتیجه رسید.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد ادامه داد: ملت ایران زیبایی را برای حفظ، رشد و بالندگی خواسته و آن را برای ملتهای دیگر نیز صادر کردند و در دوران دفاع مقدس نیز مردم با احساس وظیفه در جهاد برای خدا شرکت کردند و دوران دفاع مقدس با وجود خسارت های فراوان به زیبایی به پایان رسید.

وی با بیان اینکه ایرانیان در باب علم دوستی بسیار خوش درخشیدند، تصریح کرد: حدود ۴ میلیون نسخه خطی در دنیای اسلام و دراقع در ۵۸ کشور اسلامی وجود دارد که ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار آن در کشور ما نوشته شده است و این مسئله نشانه‌ی علم‌دوستی ایرانیان است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله اتحاد و وحدت اشاره کرد و افزود: اسلام از زمان تاسیس به دنبال اتحاد و وحدت بوده و پیامبر اکرم (ص) تمام همت خود را برای ایجاد وحدت و الفت در جامعه انجام می دادند.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه باید نسبت به تلفیق علوم اسلامی و انسانی حساسیت بیشتری داشت، اظهار داشت: کسانی که در صدد تولید علم هستند ابتدا باید به دنبال استخراج علم از قرآن باشند.

وی با بیان اینکه علوم انسانی را باید با استدلال و جستجو از قرآن استخراج کرد، گفت: اهمیت این مسئله بسیاری زیاد است و باید نسبت به آن توجه شود ولی تاکنون زیاد مورد استقبال قرار نگرفته است.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد حفظ هویت ملی و عمومی کشور را از مسئولیت های مهم و اساسی مشترک بین حوزه و دانشگاه عنوان کرد و افزود: با این کار می توان در برابر دشمن به خوبی ایستادگی کرد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha