سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه مازندران از فردا به مدت یک هفته در مدرسه شهید بهشتی نوشهر آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه مازندران، از فردا به مدت یک هفته در مدرسه شهید بهشتی نوشهر آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران با بیان این که مقدمات برگزاری این دوره فراهم شده است، افزود: در این دوره یک هفته ای بیش از 150 طلبه جدید الورود حضور خواهند داشت.

وی با بیان این که برنامه های متنوع اخلاقی، قرآنی، فرهنگی، مشاوره ای و ورزشی برای این دوره در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: این دوره بهترین فرصت برای شناخت طلاب از فضای حوزه علمیه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که از فردا پذیرش طلاب جدید الورود شرکت کننده در دوره میثاق طلبگی آغاز می شود، تصریح کرد: مراسم افتتاحیه این دوره روز شنبه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی از حضور آیت الله سروی، استاد اخلاق حوزه های علمیه در طول این دوره خبر داد و خاطرنشان کرد: درس اخلاق و بیان نکات اخلاقی از سوی این استاد اخلاق حوزه های علمیه به صورت روزانه برگزار خواهد شد.

وی همچنین از حضور مستمر اساتید مشاوره در طول دوره میثاق طلبگی خبر داد و تصریح کرد: این اساتید با ارتباط چهره به چهره با طلاب برنامه های مشاوره ای خود را دنبال می کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که برنامه های قرآنی نیز در این دوره مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی، انس با کلام الهی و بیان جلوه هایی از قرآن کریم از جمله مهم ترین برنامه های قرآنی این دوره است.

حجت الاسلام طبرسی از تدریس سه کتاب اخلاق طلبگی، رسم طلبگی و نظام آموزشی حوزه در طول دوره میثاق طلبگی خبر داد و افزود: این سه کتاب از سوی اساتید مجرب حوزه برای طلاب شرکت کننده در دوره تدریس خواهد شد.

وی همچنین به تشکیل حلقه های تربیتی در طول دوره با حضور پررنگ طلاب خبر داد و بیان داشت: این حلقه های تربیتی به عنوان یکی از برنامه های محوری دوره از سوی معاونان تهذیب مدارس علمیه و همچنین اساتید مدیریت خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت شناخت و آگاهی طلاب برای ورود به حوزه تأکید کرد و گفت: ورود بدون شناخت طلبه به حوزه ممکن است به بروز برخی مشکلاتی در طول مسیر تحصیل منجر شود.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که آشنایی طلبه با فضای حوزه و باید و نباید آن ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: دوره میثاق طلبگی یک فرصت ارزشمندی است تا یک طلبه با فضای کلی حوزه آشنا و خود را با وضعیت موجود وفق دهد.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha