پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر طلاب علاقه مند می توانند تا درس خارج فقه و اصول را در استان ادامه دهند، گفت: این فرصت خوبی برای طلاب علاقه مند به تحصیل است که در خود استان به برنامه های علمی و تحصیلی خود بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب شرکت کننده در دوره تابستانه مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که طلاب سربازان حضرت ولیعصر(عج) هستند، گفت: طلاب باید همه توان خود را در جهت علم آموزی در حوزه بکار گیرند تا حضرت از آنها راضی و خشنود باشند.

وی با بیان این که امروز فرصت بسیار ارزشمندی برای آموختن علم دین در حوزه به وجود آمده، افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی همه امکانات لازم برای تحصیل علاقه مندان در حوزه به وجود آمده است.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که طلاب با مطالعه عمیق و دقیق زندگی علما و بزرگان دینی در خواهند یافت که چنین شخصیت های بزرگی برای آموختن علم دین چه سختی ها و مشکلاتی را پشت سر گذاشته اند، خاطرنشان کرد: تحمل همان سختی ها موجب پرورش عالمان بزرگ در جامعه اسلامی شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه باید در هر روز خود یک برنامه مدون و مشخصی را معین کند، افزود: فرصت هایی که امروز به وجود آمده نباید به راحتی از دست رود بلکه باید از همه این فرصت در جهت علم آموزی و تقویت معنویت در خود استفاده کنیم.

وی با اشاره به این که طلاب در کنار علم آموزی وظیفه سنگینی نیز در برابر جامعه دارند، تصریح کرد: مهم ترین وظیفه یک طلبه در برابر جامعه انتقال صحیح و دقیق آموخته های علمی خود به علاقه مندان و تشنگان معارف دینی است.

حجت الاسلام اکبری در ادامه سخنان خود با مثبت ارزیابی کردن شاخص های علمی در مجموعه مدارس علمیه مازندران، آن را نتیجه حدود یک دهه تلاش بی وقفه مدیران و اساتید مدارس علمیه استان عنوان کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه امروز مدارس علمیه استان هم از لحاظ کمی و هم کیفی دارای وضعیت و شرایط خوبی هستند، افزود: در حدود یک دهه اخیر اتفاقات بسیار خوبی در جهت توسعه و تقویت مراکز حوزوی در مازندران صورت گرفت.

وی با اشاره به این که هم اکنون همه ظرفیت ها برای ادامه تحصیل طلاب تا سطوح عالی در مازندران فراهم شده، بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از مدارس علمیه استان دارای سطوح دو و سه هستند و در گذشته چنین شرایطی نداشتیم.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که سیاست اخیر مدیریت حوزه های علمیه تقویت اختیارات مدیریت های استانی است، تصریح کرد: در همین راستا بسیاری از مسائل و مشکلات طلاب در همین استان رسیدگی می شود و به آن پاسخ داده می شود.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر طلاب علاقه مند می توانند تا درس خارج فقه و اصول را نیز در استان ادامه دهند، افزود: این فرصت خوبی برای طلاب علاقه مند به تحصیل است که در خود استان به برنامه های علمی و تحصیلی خود بپردازند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha