جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اخلاق

حوزه/ عامل بودن به اخلاق و ارزش های اسلامی قرآنی از مقدمات فکر اخلاقی است که طلاب باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام رمضان تیموری، امروز در جمع خواهران طلبه مدرسه علمیه زینبیه (س) خرم آباد با بیان اینکه تهذیب نفس از عوامل اصلی برای رشد هر طلبه به شمار می آید، گفت: تهذیب در کنار تعلیم همواره در مدارس علمیه به عنوان یک اصل مهم و اساسی بوده و ضرورت دارد طلاب با مراقبت از تفکر و نفس خویش در راستای کسب اخلاق و ارزش ها تلاش نمایند.

وی با اشاره به اینکه اندیشه و فکر ارزشی و اصولی از مراتب جهاد نفس محسوب می شود، خاطرنشان کرد: عامل بودن به اخلاق و ارزش های اسلامی قرآنی از مقدمات فکر اخلاقی است که طلاب باید به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

استاد حوزه با اشاره به اینکه مهمترین رسالت طلاب و مبلغان اصلاح جامعه و جاری ساختن ارزش ها و آموزه های قرآنی در جامعه است، افزود: طلاب باید با مراقبت از نفس خود الگوی عملی در راستای تبلیغ دین برای مخاطبان باشند.

حجت الاسلام تیموری با اشاره به اینکه مسائل اخلاقی زمانی به مرحله عمل برسد می تواند در دیگران تاثیر گذارد، یادآور شد: برای تحقق این مهم عمل طلاب و مبلغان بیش از سخن آنها برای مردم الگو و اسوه است و طلاب باید به این موضوع توجه خاصی داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به اینکه خواهران مبلغه نقش مهمی در اطلاع رسانی دینی و احیای ارزش های قرآنی در جامعه دارند، افزود: بی شک تبلیغ خواهران مبلغه می توانند بهترین راهکارها برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب را ارائه دهند و در راستای تحکیم بنیان خانواده و حفظ حریم حجاب و عفاف در جامعه موثر باشند.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha