جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ مشاور امور خارجی شیخ الازهر از شورای امنیت سازمان ملل خواست بند هفتم میثاق ملل متحد را اجرا کند؛ چراکه این بند به شورای امنیت اجازه می دهد اگر کشوری صلح و امنیت بین المللی را تهدید کرد؛ علیه آن کشور از زور و قدرت استفاده کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی ادامه یافتن کشتار مسلمانان میانمار توسط بودائیان افراطی که با حمایت همه جانبه دولت و ارتش میانمار نیز همراه است، احمد الطیب شیخ الازهر مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: جنایت هایی که در میانمار نسبت به مسلمانان بی گناه انجام می شود، لکه ننگی بر پیشانی بشریت است و ما از آزادگان جهان می خواهیم هرچه زودتر برای متوقف ساختن این جنایت ها و حمایت از مسلمانان میانمار اقدامی انجام دهند تا جلوی کشتار و آواره شدن آنها را بگیرند و به گونه ای به مسئولان میانمار فشار بیاورند تا دست از این اقدامات ناقض عرف و حقوق و ادیان آسمانی بردارند.

وی افزود: الازهر نیز از هیچ تلاشی در راه کمک به مسلمانان میانمار دریغ نمی کند و در این زمینه با مسئولان مختلف در تماس هستیم تا راه حلی برای این مشکل بیابیم.

شیخ الازهر از کشورهای جهان نیز خواست هرچه زودتر به داد مسلمانان میانمار برسند و از آنها در کشورهای خود پذیرایی کنند و به آنها پناه دهند و زمینه زندگی محترمانه ای را برای آنها فراهم سازند و توجه داشته باشند که تاریخ حضور مسلمانان در میانمار به بیش از 1100 سال بر می گردد.

شورای امنیت از اهرم قدرت استفاده کند

از سوی دیگر دکتر محمد مهنا مشاور امور خارجی شیخ الازهر نیز از شورای امنیت سازمان ملل خواست بند هفتم میثاق ملل متحد را اجرا کند؛ چراکه این بند به شورای امنیت اجازه می دهد اگر کشوری صلح و امنیت بین المللی را تهدید کرد؛ علیه آن کشور از زور و قدرت استفاده کند.

مهنا ادامه داد: البته ما نیز از دولت میانمار در دادگاه بین المللی شکایت خواهیم کرد.

وی افزود: جنایت هایی که علیه مسلمانان میانمار صورت می گیرد جنایت های بین المللی است و مجلس حکمای مسلمان نیز پیش از این با صدور بیانیه ای این جنایت ها را محکوم کرد و آن را تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی قلمداد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha