پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد شمس مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه شهید محسن حججی دلبستگی و وابستگی بسیار به ائمه اطهار(ع)داشت، گفت: این مطلب به طور خاص در نامه ای که این شهید والامقام برای امام رضا(ع)نوشته بود متبلور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب استان ضمن تبریک عید سعید غدیر خم با بیان اینکه شهید محسن حججی دلبستگی و وابستگی بسیار به ائمه اطهار(ع)داشت، گفت: این مطلب به طور خاص در نامه ای که این شهید والامقام برای امام رضا(ع)نوشته بود متبلور است.

مدیر حوزه علمیه یزد ادامه داد: این شهید والامقام در این نامه با همان زبان و ادبیات ساده و صمیمی خودش با حضرت صحبت کرده و آنچه در دلش بوده را با امام رضا علیه‌السلام در میان گذاشته است و در آن زمان شاید هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد که زمانی این نامه منتشر بشود و همه مردم از آن مطلع شوند.

وی با اشاره به اینکه این شهید بی سر مدافع حرم ویژگی های بسیاری داشت که بعد از شهادتش نمایان شد، اضافه کرد: یکی از آن‌ها اخلاص و صفا و صمیمت خاص این شهید عزیز بود، به طوری که بعد از شهادتش مشخص شد که بسیار فرد مخلص و در عین حال شخصیتی مؤمن و متدین بوده است.

مدیر حوزه علمیه یزد خاطر نشان کرد: از دیگر ویژگی‌های این شهید عزیز که خداوند او را مورد لطف قرار داده، این است که آگاهانه پا در این مسیر گذاشت، یعنی با انتخاب خودش و با آگاهی از این که چه پیشامدهایی قرار است برایش رخ دهد پا در این مسیر گذاشت و برای دفاع از حرم مطهر اهل بیت علیهم‌السلام و حضرت زینب (س) به آنجا رفت و همه آنچه که ممکن بود برای او پیش بیایید را به جان خرید.

مدرس حوزه علمیه یزد، ادامه داد: مسئله شهید شدن محسن حججی به گونه‌ای نبوده که او صرفا هیجانی و احساساتی عمل کند و بدون اطلاع از فضای موجود وارد صحنه شود، بلکه کاملاً با اطلاع از شرایط و شناخت کامل از دشمن و روحیات وحشیانه آنها وارد عرصه شده بود.

این مقام مسئول یادآور شد: معرفت شهید در حدی بود که همسر جوان و فرزند خردسالش را رها و اعلام می‌کند که من دیگر هیچ علاقه و وابستگی به این دنیا ندارم و خداوند دل من را از اینها کنده و عازم می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بابیان اینکه هدف اصلی دشمن از حضور در منطقه ضربه زدن به ایران است، عنوان کرد: تردیدی نیست که ستون اصلی محور مقاومت ایران است. به طوری که لبنان و سوریه و عراق هم با حمایت‌های ایران در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند، لذا حضور مستشاری ایران در کشورهای سوریه و عراق یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و راهی جز حضور ایران در آنجا وجود ندارد.

وی در پایان، گفت: تأثیر حضور جمهوری اسلامی در این کشورها هم روشن شده و همگان شاهد هستند که حضور ایران تا چه اندازه نتیجه بخش بوده به طوری که علیرغم خواسته استکبار و تلاش‌ها و هزینه‌هایی که کرده‌اند، اما امروز شاهدیم که سوریه استوار و در شُرُف پاکسازی کامل است، همچنین محور مقاومت در منطقه نیز فعال است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha