جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام اصغر قاضی خانی مسوول دروس تخصصی حوزه علمیه همدان

حوزه/ مسئول دروس تخصصی حوزه علمیه همدان گفت: در کارگاه آشنایی با عرفان های نو ظهور، مبلغان با شبهات و مسایلی همچون شیطان پرستی کابالا، شیطان پرستی متافیزیکی و دیگر مسابل این چنینی آشنا شدند.

حجت الاسلام اصغر قاضی خانی، مسئول دروس تخصصی حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان از برگزاری دوره های آشنایی با مسیحیت تبشیری، وهابیت و عرفان های کاذب، در حوزه  همدان خبر داد و گفت: در شهریور ماه سال جاری بالغ بر 110 نفر از طلاب، مبلغان و اساتید حوزه همدان در دوره آشنایی با مسیحیت تبشیری، وهابیت و عرفان های کاذب شرکت کردند.

وی افزود: با توجه به تاکید های آیت الله موسوی اصفهانی مبنی بر آموزش کلام تخصصی در بین مبلغان حوزه علمیه همدان، یکی از برنامه های جدید در همدان برگزاری کارگاه های آشنایی با فرق و ادیان است.

مسئول دروس تخصصی حوزه علمیه همدان ادامه داد: در دوره آشنایی با مسیحیت مباحثی همچون جغرافیای کتاب مقدس، خلاصه مسیحیت و شگردهای معجزه و شفا در مسیحیت مطرح شد و دانش پژوهان و شرکت کنندگان با روش های مسیحیت پژوهی آشنا شدند.

وی در ادامه با اشاره به نحوه برگزاری دوره آشنایی با وهابیت تصریح کرد: در این دوره مبلغان و دانش پژوهان با مبانی فکری فرقه انحرافی وهابیت و با نحوه پاسخ گویی به این مساله آشنا شدند.

حجت الاسلام قاضی خانی افزود: در حال حاضر وهابیت شبهات جدیدی در بین مسلمانان مطرح کرده است از قبیل شبهات توحیدی، کفر دانستن مساله توسل و زیارت و مساله شفاعت در اسلام که پاسخ گویی به این شبهات وظیفه اصلی حوزه های علمیه است.

مسئول دروس تخصصی حوزه علمیه همدان با اشاره به برگزاری کارگاه آشنایی با عرفان های نو ظهور، بیان داشت: کارگاه آشنایی با عرفان های نو ظهور در سه بخش عرفان های اسلامی، عرفان های کاذب نو ظهور و مدعیان دروغین مطرح شد.

وی در پایان گفت: در کارگاه آشنایی با عرفان های نو ظهور، مبلغان با شبهات و مسایلی همچون شیطان پرستی کابالا، شیطان پرستی متافیزیکی و دیگر مسابل این چنینی آشنا شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha