پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراجع و علما-۲

حوزه/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسئله دین و ارزش‌ها پیوند خورده و امیدواریم بتوانیم به وظایف خود در زمینه صیانت از ارزش‌های دینی به‌خوبی عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» سید عباس صالحی ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، گفت: قم شهری تأثیرگذار در تحولات کشور است و تلاش خواهیم کرد تا پل ارتباطی منسجم و مناسبی بین اهالی فرهنگ و هنر با حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی داشته باشیم.

وی با بیان در هم‌تنیدگی بین حوزه فرهنگ و دین تأکید کرد: حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسئله دین و ارزش‌ها پیوند خورده و امیدواریم بتوانیم به وظایف خود در زمینهٔ صیانت از ارزش‌های دینی به‌خوبی عمل کنیم.

*لزوم استفاده ازشخصیت‌های حوزوی در شورای نظارت بر چاپ کتب و نشریات

صالحی عنوان کرد: در دوران مسئولیت در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره از وجود شخصیت‌های حوزوی در شورای نظارت بر چاپ کتب و نشریات استفاده می‌شد که در دوران جدید نیز ادامه خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان گستره زیاد فعالیت‌های این وزارتخانه تصریح کرد: گستره زیاد فعالیت‌ها و حوزه‌های کاری در این بخش ممکن است با خطاها و مشکلاتی نیز همراه شود که امیدواریم در دوران جدید شاهد بروز اشتباهات و کاستی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نباشیم.

صالحی بیان کرد: دولت دوازدهم از دل یک انتخابات مردمی برخاسته است که جلوه‌ای از مردم‌سالاری دینی است و امیدواریم که با همدلی این دولت بتواند به ماموریت‎های خود عمل کند.

وی افزود: خوشبختانه همدلی و همراهی مجلس شورای اسلامی در رأی اعتماد به کابینه دولت زمینه مناسبی در کشور ایجاد کرد و قطعا با ثبات و آرامشی که در کشور به وجود آمده، امید می‌رود روند رونق اقتصادی کشور و بهبود شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور با سرعت و انسجام بیشتری انجام شود.

*نقش بی نظیر مراجع عظام تقلید در ایجاد حماسه انتخابات

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در خاتمه بیان کرد: مراجع عظام تقلید همواره توصیه‎ها و نصایح حکیمانه‎ای به دولت مردان داشتهاند و هیچگاه فراموش نمی‎کنیم که نقش مراجع تقلید در حماسه 29 اردیبهشت‌ماه بی‌نظیر بود چرا که رهنمودها و توصیه تمامی مراجع تقلید در شکل‌گیری این حماسه بزرگ تاریخی در دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات بی‌بدل بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha