جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله مدرسی کربلا

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق طی سخنانی به بررسی اسباب مشکلات و عقب ماندگی فرهنگی در عراق و منطقه پرداخت و مسئولیت رکود اقتصادی را متوجه سازمان های عقب مانده دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،  آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در سخنرانی هفتگی خود به بررسی اسباب مشکلات و عقب ماندگی فرهنگی در عراق و منطقه پرداخت و مسئولیت رکود اقتصادی را متوجه سازمان های عقب مانده دانست.

آیت الله مدرسی، آزاد سازی کامل استان نینوا در شمال عراق و پاک سازی بقایای تکفیری ها از شهر تلعفر را تبریک گفت.

این عالم شیعه افزود: آزاد سازی تلعفر با جشن عید قربان و بازگشت حجاج از بیت الله الحرام همراه شد و این حاجیان ارزش های آسمانی همچون شناخت و تکامل و دوری از خشونت و نژاد پرستی را در میان بشریت منتشر ساختند.

ایشان افزود: کشور های ما همچنان از عقب ماندگی فرهنگی و شناخت نادرست از رسالت الهی که در اصل برای انسان و کرامت  و رفاه او آمده، رنج می برد.

آیت الله مدرسی تاکید کرد: ما پیوسته باید برای ریشه کن کردن عقب ماندگی و شناخت دین آنطور که خداوند معرفی کرده است تلاش کنیم نه مثل شناختی که در قرون عقب ماندگی و پر از خشونت و تعصب، حاصل می شد.

آیت الله مدرسی از متفکران از هر قشری که هستند، خواست تا با جدیت در خصوص چگونگی پشت سر گذاشتن عوامل عقب ماندگی؛ از جمله سازمان های عقب مانده و منسوخ شده که مانع حرکت به سمت پیشرفت اقتصادی و رفاه اجتماعی می شود، به تحقیق و پژوهش بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha