جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسلمانان آلمان

حوزه/ در راستای نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی آلمان، شورای مرکزی مسلمانان آلمان، لیگ مسلمانان آلمان و روزنامه اسلام‌گرایی روز گذشته نتایج یک نظرسنجی را که به احزاب این کشور فرستاده منتشر کرد تا مسلمانان بدانند به چه احزابی رای دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dw، شورای مرکزی مسلمانان در آلمان و همچنین لیگ مسلمانان آلمان «لیگ دویچه مسلمان» و روزنامه اسلام‌گرایی روز گذشته نتایج یک نظرسنجی فرستاده شده به احزاب این کشور را که انتظار می‌رود در انتخابات آتی پارلمانی آلمان رای بیاورند منتشر کرد.

ایمان مازیک، بلال المقدادی و سلیمان ویلمز، منتشر کنندگان این نظرسنجی نوشتند که مانند همه شهروندان آلمانی این رای دهندگان نیز به مسائل مربوط به حقوق بازنشستگی، حفاظت از محیط زیست و آموزش و پرورش اهمیت داده و موضع احزاب در این زمینه‌ها به روشنی مشخص می‌باشد.

آن‌ها در ادامه نگاشتند: با این حال با گسترش خصومت رو به رشد نسبت به اسلام، مسلمانان آلمانی نگران این مسئله هستند که احزاب این کشور چگونه با مسائل مربوط به اسلام روبرو شده و بر اساس پاسخ این سئوال مسلمانان بدانند که به چه احزابی رای دهند.

محققان در این نظرسنجی، پرسشنامه‌ای متشکل از 30 سئوال برای احزاب مختلف فرستاده و دیدگاه‌های آن‌ها را در رابطه با موضوعات ملی و بین المللی مختلف جویا شدند. احزاب مختلف آلمان چون حزب چپ، سبزها، دموکرات‌های آزاد و دموکرات‌های مسیحی، (و همتایان بایرن، اتحادیه های اجتماعی مسیحی) و همه سوسیال دموکرات‌ها به این نظرسنجی پاسخ دادند. از سئوالات مهم پرسیده شده در این نظرسنجی، «ذبح اسلامی» و چگونگی مقابله با مسئله «تبعیض رو به رشد علیه مسلمانان در بخش‌هایی از جامعه آلمان از جنبه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی» بود.

به گفته محققان مسلمان تنها حزبی که حاضر به شرکت در این نظرسنجی از سوی جامعه مسلمانان نشد، حزب اسلام‌‌هراس و ضداسلامی «آلترناتیو برای آلمان» بوده است. این حزب سال گذشته با شعارهای ضداسلامی و ضدمهاجرت خود رسما با شورای مرکزی مسلمانان درگیر شد.

حدودا 1.5 میلیون مسلمان در میان 61.5 میلیون واجد شرایط رای دادن در انتخابات پارلمانی سرتاسری آلمان که قرار است روز 24 سپتامبر 2017 برگزار شود، وجود دارند. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha