سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سواد رسانه ای

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب کشور گفت: خوشبختانه در سال های اخیر توجه به مقوله سواد رسانه ای در حوزه های علمیه به تدریج رو به افزایش است.

حفیظه مهدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به سواد رسانه ای در دنیای امروز اظهار داشت: بحث رسانه و تکنولوژی از گذشته از جمله مباحثی بوده که در میان جامعه دینی و به خصوص حوزویان در برگیرنده دو موضع بوده به این معنا که برخی به طور کلی با آن مخالف بوده و برخی دیگر نیز با لحاظ شرایطی قائل به استفاده از آن در مسیر صحیح و تبلیغ دین بوده اند.

وی افزود: به خصوص در رابطه با فضای مجازی با توجه به دامنه بالای تاثیرگذاری آن ، این مساله تا به امروز محل مناقشه و بحث و نظر بسیاری در میان حوزویان بوده اما به هر حال نمی توان کتمان کرد که توجه جامعه و نسل جوان به فضای مجازی روز به روز در حال افزایش است و لذا ما نمی توانیم نسبت به این مقوله غافل و بی توجه باشیم.

دانشجوی دکتری فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم (ع) با اشاره به این که بحث رسانه و فضای مجازی از آن جا که از جنس مباحث فرهنگی است، حصول نتایج فعالیت های در آن زمان بر است، گفت: ما نباید شتاب زده دنبال این باشیم که این فضا را به سرعت اصلاح کنیم بلکه باید با برنامه ریزی مناسب و به تدریج به دنبال اصلاح وضع موجود برای دست یابی به وضع مطلوب باشیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: خوشبختانه در یکی دو سال اخیر انجمن سواد رسانه طلاب توانسته در بین بخشی از بدنه حوزه تاثیرگذار باشد و به این طریق حتی توانسته تاثیراتی در بین برخی از مدیران حوزه درباره لزوم توجه به این مقولات بگذارد.

وی افزود: از سویی خوشبختانه در سال های اخیر توجه خوبی در حوزه به مقوله سواد رسانه صورت گرفته و حتی برخی از مجتهدین ما در درس خارج خود به موضوع رسانه توجه ویژه دارند و این گامی رو به جلوست و امیدواریم در سطح مدارس علمیه سراسر کشور شاهد عنایت بیش از پیش به مساله سواد رسانه ای و فضای مجازی در مسیر تبلیغ و نشر آموزه های اهل بیت(ع) باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha