سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه نکا_ نشست سواد رسانه ای

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران، ارتقاء سواد رسانه را از وظایف امروز طلاب و روحانیون دانست و گفت: طلاب باید از رسانه ها، محاسن و معایب آنها، چگونگی تعامل با این ابزارها و در نتیجه سواد رسانه ای شناخت داشته باشند و در این زمینه مهارت کسب کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، در جمع طلاب و کادر مدرسه علمیه خواهران ریحانه الرسول (س) نکا، بیان کرد: امروزه انسان ها دارای دو شخصیت حقیقی و مجازی می باشند، لذا لازم است طلاب علاوه بر تبلیغات و فعالیت در فضای حقیقی، در فضای مجازی هم کار پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و آسیب شناسی در حوزه خانواده، اعتقادات دینی و ...  انجام دهند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: طلاب باید با امکانات روز و هر ابزاری که پیام را می توان به اجتماع رساند، آشنا شوند. همچنین باید از رسانه ها، محاسن و معایب آنها، چگونگی تعامل با این ابزارها و در نتیجه سواد رسانه ای شناخت داشته باشند و در این زمینه مهارت کسب کنند.

وی ادامه داد: لفظ سواد رسانه ای اولین بار توسط شخصی به نام مارشال مک لوهان درسال 1965 به کار برده شد. این شخص در کتاب "درک رسانه" به این موضوع اشاره کرده که در زمانی که دهکده جهانی تحقق یابد لازم است که انسانها  به سواد جدیدی به نام  سواد رسانه ای دست یابند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه گفت: دستیابی به هدف تعیین در فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نیاز به زمان طولانی دارد و محدود به برنامه های آموزشی حوزه نمی باشد. صرف اندوختن علم به این معناست که در حال جمع آوری بمب می باشید، البته باید به فکر مهار کردن بمب ها باشید؛ پس لازم است جهت بالا بردن بار علمی خود در کنار تحصیل، پژوهش و تبلیغ هم داشته باشید.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران یادآور شد: شما طلاب باید در جهت مقابله با آسیب های اجتماعی ابزار هنر را مورد توجه قرار دهید، زیرا اگر هنر در اختیار فرهنگ دینی قرار گیرد بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به برخی شبهات موجود گفت: در جامعه افرادی در راستای ترویج افکار وهابیت، به خواندن زیارت عاشورا و دعای توسل اشکال کردند، در حالی که اگر به بررسی روایات بپردازیم اسناد آن به 1000 سال قبل زمان شیخ صدوق و شیخ طوسی می رسد و دارای سندهای معتبری بوده و این شبهات تحت تاثیر تبلیغات دشمنان است.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha