شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رفیع الدین اسماعیلی

حوزه/ رئیس انجمن سواد رسانه مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: دوره سواد رسانه با موضوع «رسانه و جنگ نرم» ویژه طلاب خواهر و برادر در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، رفیع الدین اسماعیلی با تشرح جزئیات برنامه های دوره سواد رسانه با موضوع «رسانه و جنگ نرم» ویژه طلاب خواهر و برادر  اظهار داشت: از جمله فعالیت های مهم انجمن سواد رسانه مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی برگزاری دوره هایی است که طلاب در این عرصه وارد شوند و بتوانند شناخت جدی از عرصه های رسانه داشته و پیام های رسانه ای را به خوبی تحلیل کنند.

وی افزود: بحث های رفتارشناسی و شیوه های عملیات روانی که دشمن در شبکه های رسانه ای انجام می دهد موجب شد تا انجمن سواد رسانه مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی دوره ای را تحت عنوان «رسانه و جنگ نرم» تعریف نماید.

وی با بیان اینکه بحث جنگ نرم اهمیت بسیاری دارد گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که الآن جنگ، جنگ نرم است و اگر دفاع مقدس جنگ سخت بوده و توانستیم پیروز شویم، امروزه تمرکز دشمن بر روی جنگ نرم است و با قدرت نرم عرصه های فرهنگی ما را تغییر می دهد و اگر یک آسیب شناسی هم کنیم، می بینیم که در برخی از عرصه ها موفق هم بوده است.

*طلاب حوزه علمیه، افسران فرهنگی کشور هستند

رئیس انجمن سواد رسانه مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی افزود: این مسأله، دغدغه ای شد که بتوانیم برای طلاب که یکی از مهم ترین افسران جنگ نرم یا افسران فرهنگی کشور هستند، این دوره را برگزار کنیم که آشنایی بسیار تخصصی با جنگ نرم و ابعادی که این جنگ می تواند بر روی افکار مردم اثرگذار باشد، پیدا کنند.

وی با بیان اینکه این دوره از دو جهت می تواند برای طلاب مفید باشد خاطرنشان کرد: یکی برای خودشان که مبلغ هستند و غالباَ به صورت جدی کارهای فرهنگی انجام می دهند که با شناخت این عرصه می توانند سواد رسانه را کسب کنند، دیگر این که طلاب می توانند به عنوان مبلغ که به مکان های مختلف مراجعه و سخنرانی های مختلف می کنند و هدایت گر بسیاری از افراد هستند، بتوانند مطالبی را که فرا می گیرند، به مردم منتقل کنند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه تلاش کردیم این دوره را قوی و با سطح بالا برگزار کنیم اظهارداشت: برهمین اساس با دانشگاه امام حسین(ع) که مرکزی تحت عنوان مرکز علم و فناوری رسانه و جنگ نرم را دارند، ارتباط گرفتیم و سعی کردیم بهترین اساتید آن مرکز را برای این دوره دعوت کنیم که میسر شد.

وی با بیان این که این دوره ویژه طلاب خواهر و برادر برگزار می شود، گفت: طلاب علاقه مند برای ثبت نام در این دوره می توانند با در دست داشتن عکس، فتوکپی شناسنامه، مدرک حوزوی و مبلغ 50 هزار تومان تا دهم مهر ماه به مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم واقع در خیابان شهدا(صفائیه)، کوچه 21، فرعی اول، سمت چپ مراجعه  وثبت نام کنند.

*مباحث مطرح شده در دوره

رئیس انجمن سواد رسانه ای مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به موضوعات این دوره تصریح کرد: در این دوره، تلاش می شود مباحث تخصصی در این حوزه ارائه شودو از بهترین اساتید دانشگاه‌ها و کارشناسان جنگ نرم استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر طلاب در این دوره شرکت کنند، مباحث مفیدی را کسب خواهند کرد و البته این انجمن تصمیم دارد که در آینده نیز دوره تکمیلی آن را هم برگزار کند.

لازم به ذکر است، در این دوره مباحثی همچون «روانشناسی رفتار، قدرت نرم» با حضور دکتر حمید رضا حاتمی، «فقه عملیات روانی و جنگ نرم» با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی نهاوندی، «تاکتیک‌ها و تکنیک‌های اقناع مخاطب» با حضور دکتر رفیع الدین اسماعیلی، «افکار عمومی» با حضور دکتر احمد باصری، «اصول و مبانی عملیات روانی» با حضور دکتر حجت الله مرادی و «آینده پژوهی جنگ نرم در رسانه» با حضور دکتر حسین ظفری تدریس خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha