سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
رفیع الدین اسماعیلی

حوزه/ رییس انجمن سواد رسانه‌ای طلاب از عضویت ۲۰۰ نفر از طلاب و روحانیون فاضل و دغدغه مند در حوزه رسانه در این انجمن خبر داد.

دکتر رفیع الدین اسماعیلی در حاشیه سومین گردهمایی اساتید و فعالان ارتباطات و رسانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: این انجمن به طور رسمی از شهریورماه سال 94 کار خود را آغاز کرد و نخستین دوره های تخصصی سواد رسانه ای آن نیز بلافاصله از مهرماه همان سال در قم برگزار شد.

وی با بیان این که در مدت دو سال فعالیت این انجمن به لطف الهی نشست ها و دوره های تخصصی متنوعی با حضور اساتید شاخص حوزه و دانشگاه در امور رسانه و فضای مجازی برگزار شده است، گفت: از جمله این نشست ها و دوره ها می توان به درآمدی به سبک زندگی دینی، بررسی آسیب های شبکه های اجتماعی و ماهواره ای، اهمیت و جایگاه سواد رسانه‌ای در جهت مقابله با نفوذ فرهنگ غرب و نیز تأثیر بازی‌های رایانه‌ای بر نهاد خانواده اشاره کرد که با استقبال نسبتاً خوب طلاب و روحانیون نیز همراه بوده است.

عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب همچنین با تاکید بر این که سواد رسانه ای ، مهارتی مبتنی بر درک شناخت اهمیت و بایسته های رسانه و چگونگی استفاده درست از این ظرفیت عظیم در جامعه است، خاطرنشان کرد: بی شک یکی از الزامات موفقیت طلاب و روحانیون در فعالیت های تبلیغی و هدایتگری مردم، بهره مندی آن ها از دانش سواد رسانه ای است که در این راستا این انجمن تاکنون اقدامات خوبی انجام داده و با قوت بیشتری در آینده برنامه های خود را به پیش می برد.

وی در خاتمه با اشاره به فعالیت های انجمن سواد رسانه‌ای طلاب در زمینه انتشار کتاب در حوزه سواد رسانه ای گفت: انجمن تاکنون دو کتاب با عنوان "اسلام هراسی در سینمای هالیوود" و "معنویت با طعم هالیوود " را منتشر کرده و کتاب "دین در سینمای شرق و غرب" را نیز در دست چاپ دارد.

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha