جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تحول در حوزه

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: یکی از پیش نیازهای بسیار مهم تحقق تحول در حوزه، ایجاد و تقویت فضای نقد و گفتگو و مناظره است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی میرجلیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که تحول در حوزه به معنای درست و مطلوب خود، از جمله مطالبات بزرگان و مراجع عظام و در راس آن ها مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: اگر می خواهیم در حوزه تحول ایجاد کنیم باید به همان فرمایش رهبر معظم انقلاب توجه کنیم که در بیانات خویش به چهار عنصر نقد، آزاداندیشی، مناظره و گفتگو تاکید داشته و نه فقط نسبت به حوزه بلکه نسبت به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خواستار تحقق آن شدند.

وی افزود: البته نباید در رسیدن به اهداف تحول در حوزه شتابزده عمل کرد، بلکه نیاز است که به تدریج آن ها را پیگیری کرد و مرحله به مرحله نتایج و دستاوردهای را رصد و ارزیابی نمود.

استاد دانشگاه قم همچنین با اشاره به این که برپایی نشست ها و همایش ها می تواند به شناسایی استعدادهای ناب حوزوی در عرصه علوم انسانی و اسلامی کمک کند، خاطرنشان کرد: ما باید در کنار بحث علم و آموزش که بسیار مهم و مبنایی هم است، به مقوله پژوهش و تحقیقات در حوزه توجه بیشتری از خود نشان دهیم تا طلاب و فضلای ما به موازات علم آموزی، محقق و پژوهشگر بار بیایند و بتوانند نسبت به شناسایی نیازهای روز جامعه و پاسخ به آن ها موفق باشند.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha