پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اسقف اعظم اوکراین

حوزه /اسقف فیلارت گفت: شما دین اسلام را برای من زیبا معرفی کردید، در واقع اسلام و مسیحیت در صلح و دوستی با هم مشترکات زیادی دارند و این حسن تفاهم خوبی در تعامل پیروان این دو ادیان الهی است است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اسقف اعظم اوکراین در نشست صمیمی با استاد انصاریان با بیان اینکه شما دین اسلام را برای من زیبا معرفی کردید عنوان کرد: در اوکراین مسلمانان زیادی زندگی می کنند و روابط مسالمت آمیزی میان ما و مسلمانان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در اوکراین انجمن شورای مذاهب و کلیساهای سراسر اوکراین و جوامع مذهبی مختلف و فرقه ها و پیروان مختلف مسیحی و مسلمانان و یهودیان وجود دارد که از همه ادیان در این شورا عضویت دارند.

در شورای مذاهب اوکراین 40 شعبه ارتباطات و مناسبات میان ادیان را بررسی می کنند

اسقف فیلارت در خصوص رسالت این شورا اظهار داشت: این شورا در 40 شعبه فعال می باشد در این شورا موضوعات دینی مورد بررسی قرار نمی گیرد بلکه موضوعاتی همچون ارتباطات و مناسبات میان ادیان و مذاهب و دولت و موضوعات همکاری حسن تفاهم و صلح و آشتی میان کلیه اهالی این کشور مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی توضیح داد: در این شورا همکاری میان پیروان مذاهب و فرقه های مختلف به بهترین نحو وجود دارد و نظرات مثبت در خصوص صلح ادیان در اروپا و آمریکا مطرح می شود.

اسقف اعظم اوکراین یادآور شد: در اوکراین پیروان مسیحیت و اسلام در حالت دوستی و حسن تفاهم با یکدیگر زندگی می کنند، امیدواریم در همه جای جهان مسلمانان و مسیحیان در صلح و آشتی و دوستی در کنار هم به زندگی خود ادامه دهند.

وی بیان کرد: ما از مهمانان عزیز که از اوکراین بازدید به عمل آورده اند و با زندگی روزمره اوکراین و ملت آن آشنا شده اند، تقدیر می کنیم.

اسقف فیلارت عنوان کرد: شما جایگاه صلح و دوستی را در دین اسلام را توصیف فرمودید ما نیز به عنوان پیروان دین مسیحیت در میان مسیحیان اصل را در زندگی روزمره رفتار و محبت و کمک به هم نوع قرار داده ایم و آمادگی لازم را برای کمک رسانی به همه صرف نظر از دین و مذهب اش داریم.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی از همه ادیان و مذاهب دعوت می کنیم که به صلح و امور خیر بپردازند گاهی افراد گناهکار نیز در میان همه ادیان و مذاهب وجود دارند، آن ها افرادی هستند که به هر حال پیمانها و دستورات مذاهب خود را اجرا نمی کنند.

اختلافات از جانب افرادی است که به آئین خود پایبند نیستند

اسقف اعظم اوکراین بیان کرد: این جنگ ها و اختلافات ناشی از پیروان مذاهب نیست بلکه از سوی افرادی است که پایبند به آئین و دستورات دین خود نیستند در حالی که بزرگترین ادیان و مذهب اسلام و مسیحیت و یهودیت و دین بودایی همه را به صلح دعوت می کنند.

وی گفت: همچنین برخی ازافرادی که خود را منتسب به ادیان و مذاهب معرفی می کنند پیرو دستورات و آئین شان نیستند، همه مسلمانان و یهودیان و بودائیان باید در حالت صلح و آشتی زندگی کنیم و به دستورات آئین خود پایبند باشند.

اسقف فیلارت اظهارداشت: مذهب باید بر روی افراد تاثیر گذار باشد در این زمینه بهترین افراد را پرورش دهیم که دستورات و مذاهب خود را اجرا کنند، ما پیروان ادیان و مذاهب مختلف نیز باید با هم درتعامل و گفت و گو باشیم.

وی عنوان کرد: برای این که یکدیگر را بشناسیم گفت و گو می کنیم در این عرصه نباید به امور داخلی یکدیگر دخالت کنیم، بلکه در جامعه و کشورمان طبق مقررات و قوانین کشور زندگی کنیم و به گونه ای رفتار کنیم که نشان دهیم ما مخلوقات واقعی خداوند هستیم

اسقف اعظم اوکراین ادامه داد: لذا ما در اوکراین در چارچوب یک سازمان با ادیان مختلف معاشرت داریم و گفت و گو به عمل می آوریم و نمونه هایی را برای تبلیغ در کشورهای جهان ارائه می کنیم که به طور مناسب با هم روابط داشته باشند.

وی گفت: بسیار خوب است که به اوکراین آمده اید و با تعاملات میان مسیحیان و مسلمانان آشنا شدید، ما امیدواریم این مناسبات در همه کشورها به این شکل باشد.

فیلارت خاطرنشان کرد: در این راستا هیئتی را تشکیل داده ایم و به آمریکا و کانادا اعزام کردیم که متشکل از رهبران و ادیان مختلف در اوکراین بود در حاشیه این سفرها کشورهای آمریکایی و کانادایی بسیار متعجب شده بودند که مگر می شود پیروان ادیان و مذاهب مختلف در چارچوب یک سازمان فعال باشند.

کشورهای جهان با صلح باید جلوی اختلافات و تشنج را بگیرند

وی تصریح کرد: امیدوارم در کشورهای دیگر این مناسبات میان پیروان و مذاهب مختلف وجود داشته باشد تا بتوانیم از تشنج و اختلاف میان ادیان جلوگیری کنیم در بیت المقدس با همه تحولاتی که پشت سر می گذارد می بینیم که مسلمانان و یهودیان و مسیحیان کنار هم زندگی می کنند این شهری در واقع برای کل جوامع می باشد.

مهم ترین اهداف ادیان الهی سعادت بشر است

اسقف اعظم اوکراین عنوان کرد: مهم ترین اهداف ادیان الهی سعادت بشر است؛من خوشحالم در جریان فرمایشات شما قرار گرفتم و از این صحبت ها استفاده کرده ام، من شنیده ام در ایران مسلمانان و مسیحیان در کنار هم به صورت مسالمت آمیز در صلح و محبت زندگی می کنند، این ها باید الگو باشد در اوکراین هم به این گونه است.

وی افزود: یکی از اصول مهم مسیحیت این است که هر کس باید احساس عشق و محبت نسبت به هم نوع داشته باشد و از شرارت متنفر باشد همچنین اگر فردی صادق و درستکار نباشد ما باید به عنوان هم نوع دوستش اش داشته باشیم و تلاش کنیم کارهای نادرست خود را کنار بگذارد و به پرهیزگاری برسد و در واقع با زبان شیوا او را اصلاح کنیم.

 معتقدیم مسیحیان و مسلمانان باید همکاری تنگاتنگی با هم داشته باشند

اسقف فیلارت بیان کرد: ما معتقد هستیم مسلمانان و مسیحیان باید همکاری بیشتر و تنگاتنگی با هم داشته باشند این جانب به عنوان روسای کنفرانس سراسری جهان دین و صلح بوده ام و در این کنفرانس عضویت داشتم.

وی گفت: این فعالیت های سازمان بین المللی در زمان جنگ سرد آغاز شد در آن زمان تهدید و جنگ هسته ای نیز وجود داشت و فعالیت های گسترده ای در این زمینه انجام می دادیم و در سازمان ملل متحد نیز سازمان ما به عنوان یک سازمان غیر دولتی عضویت داشت البته در پایان جنگ سرد نیز فعالیت های این کنفرانس متوقف شد.

 امیدواریم همه مردم جهان در صلح و آشتی زندگی کنند

اسقف اعظم اوکراین تاکید کرد: ما باید چنین طرحی را برای صلح جهانی میان دولت های مسیحی انجام دهیم و نه تنها بر روی مخاطبین و مومنان تاثیر بگذاریم بلکه در مقامات جهانی نیز اثر بگذاریم انشالله که جهان در صلح باشد بنده در این ملاقات از خدا می خواهم با هم متحد شویم ما هم به خداوند و هم ملت های خود خدمت کنیم در این عرصه ما تمایل داریم کلیه ملت های جهان در صلح و آشتی با هم زندگی کنند.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha