یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
مسلمانان آواره میانمار

حوزه/ کارشناس مسایل سیاسی و نماینده سابق مجلس تصریح کرد: کشورهای اسلامی به هیچ وجه نباید نسبت به فجایع رخ داده نسبت به مسلمانان میانمار، بی تفاوت و کم تفاوت باشند.

محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: مشاهده تصاویر و فیلم های منتشر شده نسبت به جنایاتی که علیه مسلمانان مظلوم و بی پناه میانماری رخ می دهد، قلب هر انسان آزادی خواه به خصوص مسلمانان را به شدت جریحه دار می کند.

وی افزود: اگر کشورهای اسلامی و دولت های آن ها ، حقیقتاً می خواهند که برای جلوگیری از نسل کشی دولت و ارتش میانمار کاری کنند باید ضمن حفظ وحدت و یکپارچگی خود از طریق مجامع جهانی وارد شده و به شدت هم این جنایات را محکوم کنند و هم اقدامات بازدارنده ای در حوزه اقتصادی و سیاسی انجام دهند تا در آینده باز هم این قبیل جنایات بی شرمانه رخ ندهد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است این که رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها در این کشتار و نسل کشی مردم میانمار دخیل هستند چه آن که حاضر نشده اند آن را به طور جدی محکوم کرده و دست از حمایت از رژیم حاکم بر میانمار بردارند.

جوکار افزود: جالب و تاسف بار این که یک ماه پس از سفری که وزیر خارجه آمریکا به میانمار داشت کشتار و ویرانی خانه های مسلمانان شروع شد و متاسفانه با وجود اعتراضات مسلمانان جهان، همچنان هم ادامه دارد.

وی تصریح کرد : البته به لطف الهی حرکت های مردمی آغاز شده که بسیار نوید بخش است اما باید دولت ها حرکت کنند و نظام جمهوری اسلامی ایران هم بایستی بیش از پیش در این زمینه دیپلماسی فعالی داشته باشد و این مسلمانان مظلوم و بی پناه را مورد حمایت قرار دهد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha