جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
میانمار

حوزه/ دبیر پویش مردمی حمایت از مردم مسلمانان میانمار با بیان اینکه پس از راه اندازی این پویش مردمی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و تعدادی از ائمه جمعه عضو این پویش شدند، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از مسئولان و مردم عضو پویش مردمی شدند.

حامد کاظمی تبار در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: در عصری که حقوق بشر و انسانیت مورد توجه مدعیان این موضوع است، شاهد نسل کشی و کشتار بیرحمانه مسلمانان میانمار هستیم. مردمی که به جرم مسلمان بودن به طور وحشیانه ای قتل عام شدند و یاوری ندارند تا از آنان در مقابل وحشی گری بوداییان و رژیم منحوس صهیونیستی حمایت کند .

وی افزود: سکوت رسانه های جهان و حامیان آنها نشان دهنده حقوق بشر میلی حاکم بر دنیاست، در یک جامعه دینی، در هر دین و مذهبی و البته فطرتاً و فارغ از دین و مذهب باید این گونه باشد، که اگر جایی آسیب ببیند، جاهای دیگر بی تفاوت نباشند و فریاد عدالت خواهی سر دهند.

دبیر پویش مردمی حمایت از مردم مسلمان میانمار در خراسان جنوبی گفت: پویش مردمی حمایت از مردم مسلمان میانمار با عنوان «من حامی انسانیت» راه اندازی شد، تا این پیام را برساند که "حقوق بشر میلی" که بر اساس میل و علاقه شخصی در دنیای کنونی تعریف شده است، نمی تواند بدون قائل شدن تبعیضاتی همچون رنگ پوست، نژاد، قومیت و دین از حقوق همه مردم جهان  دفاع کند، و ما حامی انسانیت و رعایت حقوق بشر برای تمام مردم دنیا هستیم.

کاظمی تبار افزود: اولین هدف از راه اندازی این پویش این بود که جنایاتی که بر مسلمانان جهان و مردم میانمار توسط قدرت های مدعی حقوق بشر در حال وقوع هست را به مردم نمایش دهیم. در این راه به صورت چهره به چهره با مردم گفتگو کردیم که با واکنش های متفاوتی روبرو شدیم و سعی شد با توضیحاتی که ارائه می کنیم دغدغه حمایت از مسلمانان را در مردم ایجاد کنیم.

وی بیان داشت: هدف دیگر این پویش مطالبه گری از دولت جمهوری اسلامی ایران و قوه قضاییه با استفاده از ابزارهای دیپلماسی برای پیگیری امورات حقوقی مردم میانمار بوده است. تا از ادامه نسل کشی و رواج انقراض انسانیت در دنیا جلوگیری شود.

دبیر پویش مردمی حمایت از مردم مسلمان میانمار در خراسان جنوبی گفت: تصمیم گرفتیم عده ای از جوانان پرشور و دغدغه مند را دور هم جمع کنیم و بر اساس احساس وظیفه ی انسانی یک حرکت خودجوش و مردمی را در قالب پویش حمایت از مردم مسلمان میانمار طرح ریزی و اجرا کنیم . بر اساس تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای کار آتش به اختیار احساس تکلیف بیشتری برای اجرای این طرح البته با برنامه ریزی دقیق و صبر و حوصله به جهت اثر گذاری این طرح داشتیم.

کاظمی تبار افزود: مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران باید به پشتوانه مردم پرچمدار احقاق حق مسلمانان مظلوم جهان از جمله فلسطین،لبنان، سوریه، افغانستان، پاکستان، یمن، بحرن و میانمار باشند. خوشبختانه در این پویش حمایت آحاد مردم و اقشار مختلف مردمی و همچنین مسئولین را داشته ایم. از جمله مسئولین حامی این پویش می توان به  حجت الاسلام و السملمین سید علیرضا عبادی نماینده معزز ولی فقیه و امام جمعه محترم بیرجند، سردار قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی ، دکتر تقی زاده رئیس شورای شهر بیرجند، جناب آقای خانزاد سرپرست شهرداری بیرجند، ائمه جمعه شهرستان های استان و دیگر مسئولین استانی اشاره کرد.

وی بیان داشت: پیام ما به مسلمانان جهان چه شیعه و چه سنی این است که با عزم و اراده و وحدت می‌توانند با استفاده از رسانه و فضای مجازی که سلاح قدرتمندی در دنیای امروز است از مجامع بین‌المللی مطالبه‌گری کنند و صدای مظلومیت دیگر مسلمانان را به گوش مدعیان حقوق بشر برسانند.

دبیر پویش حمایت از مردم مسلمان میانمار در پایان از مردم استان، مسؤولین و سازمان‌ها و افرادی که در خارج از استان برای راه اندازی این پویش در کشور اعلام آمادگی کردند، تشکر کرد و افزود: چنانچه  جوانان دغدغه‌مند، انسان دوست و هنرمند تمایل به همکاری در این پویش دارند مشتاقانه استقبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha