جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: این مرکز ۱۰۰ هزار فارغ التحصیل دارد و ۷۵ هزار نفر نیز در حوزه علمیه خواهران فعالیت دارند؛ ۱۵ هزار طلبه در جامعه الازهرا و ۵ هزار طلبه نیز در جامعه المصطفی فعال هستند که به بیش از ۹۵هزار نفر می‎رسد که اگر این سپاه یکدیگر را تکمیل کنند می توانند قلل رفیع در جهان را تسخیر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین جمشیدی پیش از ظهر امروز در دومین همایش ملی فضای مجازی حوزه علمیه خواهران گفت: 10 هزار طلبه فاضل حوزوی خواهر، از یک درگاه محتوا در حال تولید محتوا و نشر آن در فضای مجازی هستند؛ رهبر انقلاب تاکیدات بسیاری نسبت به این مساله داشتند و این مرکز نیز تلاش میکند در جهت رفع نگرانی های ایشان، گام های جدی برداشته است.

وی گفت: با توجه به رشد چشمگیر این فضا نباید به این حد از رشد بسنده کنیم؛ بخش اولی که در عرصه فضای مجازی حوزه علمیه خواهران انجام شده، ایجاد یکی از پیشرفته ترین مراکز داده های اسلامی در ایران و خاورمیانه است که این افتخار برای همیشه بر تارک حوزه های علمیه شیعه به خصوص حوزه علمیه خواهران، نقش خواهد بست.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور گفت: امروز مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران دارای پیشرفته ترین مجموعه حوزوی و غیر حوزوی در عرصه آموزشی و پژوهشی کشور است.

وی افزود: بیش از 15 نوع برنامه کاری در حوزه آموزشی و واحدی و پژوهشی و تسهیلاتی و مالی و... برای طلاب ایجاد شده؛ بخش دوم فعالیت، بخش آشنایی طلاب است که در بیش از 300 نقطه کشور با کمترین امکانات و هزینه دوره‎های آموزشی برای طلاب خواهر برگزار شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه گفت: آنچه جایگاه ویژه و ظرفیت ویژه حوزه علمیه خواهران را به همگان اثبات کرد، خواهران طلبه بودند؛ طلاب ثابت کردند که می‎توانند در عرصه فضای مجازی اثرگذار باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور گفت: اعتقاد داریم که همه بخش‎های حوزه‎های علمیه از مدیریت صف و ستاد باید تلاش کنند فضلا و اساتیدی را تربیت و همراه کنیم که توان حضور موثر و بی آفتی در فضای مجازی داشته باشند.

وی افزود: شبکه کوثرنت که بزرگترین شبکه محتوای دینی، آموزشی و پژوهشی ویژه خوهران است، بستری برای انجام همه فعالیت‎های فضای مجازی و میدان رزمایش ویژه بانوان طلبه برای حضور در فضای مجازی است.

حجت‎الاسلام والمسلمین جمشیدی اظهارکرد: پس از این مرحله طلاب باید با فضای مجازی بیرون از این شبکه ارتباط گرفته و فعالیت موثر و بی آفت داشته باشند؛ طلاب این مرکز توان میدان داری امر آموزش و... هستند.

وی با اشاره با اهمیت کار تیمی و جمعی در عرصه فضای مجازی گفت: این مرکز 100 هزار فارغ التحصیل دارد و 75 هزار نفر نیز در حوزه علمیه خواهران فعالیت دارند؛ 15 هزار طلبه در جامعه الازهرا و 5 هزار طلبه نیز در جامعه المصطفی فعالیت دارند و با جمع حوزه علمیه خواهران، این سپاه تبلیغی به بیش از 95هزار نفر می‎رسد که اگر این سپاه یکدیگر را تکمیل کنند می توانند قلل رفیع در جهان را تسخیر کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور گفت: امروزه اوضاع مسلمانان در عراق و افغانستان و یمن و لبنان و پاکستان و.... جنایات عظیمی به اسم اسلام بر علیه مسلمانان رواداشته می شود، ولی نکته خاص اینجاست که بیشترین یارگیری دشمنان، از طریق فضای مجازی انجام شد؛ نباید در این اوضاع ساکت نشست، بلکه باید به هر روشی در مقابل این آسیب ها ایستادگی کرد.

وی گفت: قرآن کریم بیان میکند ابلاغ رسالت دارای دو رکن است که اولین آن خشیت الهی است؛ دومین رکن ابلاغ رسالت کلام الهی آن است که انسان مبلغ از هیچ کسی غیر از خداوند متعال هراس به دل راه ندهد؛ این مساله در فضای مجازی به این معنی است که اگر همه مخاطبان ما را مورد دشنام هم قراردادند برای ما اهمیت نداشته باشد.

حجت‎الاسلام والمسلمین جمشیدی اظهارکرد: انسانی که برای خدا یاد گرفت و به دیگران نیز یاد داد، از او در آسمان و زمین به عظمت یاد خواهد شد؛ ما به العلما ورثه الانبیا اعتقاد راسخ داریم زیرا علما پیام انبیا را به همه مردم می‎رساندند و از خدا نیز هراس داشتند.

وی عنوان کرد: پیامبران نسبت به مفاسد بی تفاوت نبودند؛ بریدن سر یحیی نبی و پیامبران دیگر نیز به دلیل مبارزه آنها با فساد انجام شد؛ امام حسین(ع) نیز نسبت به همین مفاسد قیام کردند و جان شیرین خود را در این مسیر هدیه کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور گفت: امام حسین(ع) بیان کردند خروج من برای سرگرمی و بطالت و شرارت قیام نکردم، بلکه قصد من این بود که اصلاح امت صورت گیرد؛ هدف ما در زندگی باید یک هدف خاص باشد که بهترین هدف، فروش زندگی به خدا است.

وی افزود: مال و نفسها و قدمهای ما تنها باید به خدا فروخته شود و به همین دلیل مال و قدم و نفسی بیشتر ارزش دارد که خدایی باشد؛ تمکن انسان‎ها در هر شرایطی بهترین امتحان برای بندگان است.

حجت‎الاسلام والمسلمین جمشیدی اظهارکرد: روحانیت شیعه به معنی با هدف زندگی کردن و زندگی کردن در مسیر و خط انبیا و ائمه است؛ انبیای الهی هیچگاه در مقابل ظلم و ستم و به بردگی کشیدن انسانها خاموش نبودند و این مساله باید برای طلاب نیز ملاک و هدف مسیر باشد.

وی گفت: توسعه فناوری اطلاعات این فرصت و امکان را برای طلاب ایجاد کرده و به همین خاطر باید از این فرصت استفاده کنیم و از این تمکنی که خدا برای ما ایجاد کرده باید برای ابلاغ پیام الهی و اقامه نماز و زکات و امر به معروف و نهی از منکر بهره ببریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور گفت: امروز اگر به شبهات زن و مرد مسلمانی که در آن سوی عالم حضور دارد پاسخگو نباشیم هیچ عذری نداریم زیرا امروز می‎توانیم از این فضای مجازی به بهترین شکل استفاده کنیم، زیرا در قیامت از ما می پرسند که چرا مسیر تبلیغی را نیاموختیم و دیگران را با معارف الهی آشنا نکردیم.

وی افزود: مرکز فناوری اطلاعات حوزه علمیه خواهران گام‎های بسیار خوبی در این مسیر برداشته است؛ امروزه در جایی حضور داریم که می توانیم مدعی باشیم که حوزه علمیه خواهران، پیشتازان حضور موثر در فضای مجازی در کل کشوراست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha