جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین  محمود رضا جمشیدی

حوزه/ حوزه‌های علمیه خواهران آمادگی هرگونه همکاری با بسیج را دارد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و امیدواریم که به زودی شاهد راه‌اندازی بسیج اساتید حوزه‌های علمیه خواهران نیز باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون، با اشاره به این‌که فعالیت‌ در بسیج افتخار بسیار بزرگی است گفت: بسیج یک ضرورت همیشگی برای حوزه‌های علمیه است و همه طلاب حوزه‌های علمیه باید بسیجی باشند.

وی افزود: فرهنگ انقلابي و بسيجي يعني فرهنگ پيشتازي در عرصه ايثار و شهادت؛ تمامي عرصه‌هاي خدمت و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و آرمان‌هاي بسيج، همان آرمان‌هاي انبيا الهی‌ است و دفاع از مظلومين، مبارزه با مستكبرين و نفي سلطه مستكبرين که از آرمان‌های بسیج و انقلاب اسلامی می‌باشد همه متخذ از آيات قراني است.

وی با تاکید بر تعامل هر چه بیشتر بسیج با حوزه‌های علمیه افزود: فرهنگ بسیج، یک فرهنگ بسیار ارزشمند است و مطمئنا بسیج موجب می‌شود که طلاب از بسیاری از آسیب‌ها و آفت‌ها دور باشد و به همین دلیل نیز در تمام مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور پایگاه بسیج تشکیل شده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در ادامه با بیان این‌که کشور به فعالیت‌ فرهنگی نیاز دارد گفت: قریب به ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند و در تمام این‌ مدارس علمیه نیز بسیج طلاب تشکیل شده است و این ظرفیت عظیمی است که باید از آن استفاده کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه فرهنگی فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند خاطرنشان کرد: در هفته عفاف و حجاب قریب به 300 نشست توسط مدارس علمیه خواهران در کشور برگزار شد و همچنین قریب به 10هزار اعزام صورت گرفت و این درحالی است که در فصل تعطیلی مدارس هستیم.

وی با بیان این‌که در حوزه‌های علمیه خواهران یک انفجار کار فرهنگی در حال شکل گیری است ابراز داشت: در ماه مبارک رمضان 55هزار نشست قرآنی  توسط طلاب خواهر در کشور برگزار شده است و همچنین 32 هزار مبلغ سازماندهی شده است و این ظرفیتی است که می‌تواند در خدمت بسیج باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی عنوان نمود: حوزه‌های علمیه خواهران آمادگی هرگونه همکاری با بسیج را دارد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و امیدواریم که به زودی شاهد راه‌اندازی بسیج اساتید حوزه‌های علمیه خواهران نیز باشیم.

وی با بیان این که بسیاری از اعزام مبلغان توسط مدارس علمیه خواهران انجام می‌شود ادامه داد: ما برنامه‌ریزی کرده بودیم که هر مدرسه علمیه‌ خواهران در هر منطقه‌ای که قرار دارد به یک قطب و کانون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تبدیل شود و خوشبختانه در حال حاضر بیشتر مدارس علمیه خواهران تبدیل به یک قطب فرهنگی شده‌اند و توانسته‌‌اند در منطقه‌ای که در آن حضور دارند، تحول آفرین باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی عنوان نمود: چند سال قبل در یکی از مناطق حاشیه‌ای قم، یک مدرسه علمیه خواهران تاسیس شد و این مدرسه در فعالیت‌های فرهنگی بسیار موفق عمل کرده است و توانسته است تاثیرات بسیار خوبی در آن منطقه داشته باشد و این تاثیرات بسیار فراتر از حدانتظار بود و این تاثیرات باعث شده که ما درصدد تاسیس مدارس علمیه خواهران دیگری در قم باشیم.

مدیر حوزه‌‌‌های علمیه خواهران در پایان تامین امنیت حوزه‌های علمیه را ضروری قلمداد کرد و تصریح نمود: بسیج می‌تواند امنیت را در حوزه‌های علمیه تامین کند و همچنین طلاب حوزه‌های علمیه خواهران با فعالیت‌های فرهنگی خود می‌توانند علاوه بر تامین امنیت مدرسه علمیه، موجب امن شدن منطقه‌ و شهرستان خود نیز شوند.

50 درصد از بسیج طلاب را بانوان طلبه تشکیل داده‌اند

همچنین در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین گواهی رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون با بیان این‌که طلاب حوزه‌های علمیه در دوران دفاع مقدس خدمات بسیار زیادی داشتند گفت: پس جنگ تحمیلی، بسیج طلاب و روحانیون به دستور امام خمینی(ره) در ابتدا در استان‌های قم و مشهد و بعد از آن در سراسر کشور تشکیل شد.

وی با اشاره به فعالیت‌‌های بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: قریب به 5۰ درصد از بسیج طلاب را بانوان طلبه تشکیل داده‌اند و بسیج طلاب حوزه‌‌های علمیه خواهران فعال‌تر از بخش‌های دیگر عمل ‌می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور اظهار داشت: امیدواریم به زودی شاهد تشکیل بسیج اساتید حوزه‌های علمیه خواهران باشیم زیرا این قشر می‌توانند تاثیرات بسیار زیادی در جامعه داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha