جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مصباح و آیت الله صدیقی

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران ، با تجلیل از شخصیت آیت الله مصباح یزدی، بر ضرورت الگوگیری طلاب از این بزرگان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، پیش از ظهر امروز در پنجمین جشنواره علمی پژوهشی «میرداماد»، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران، با تقدیر از مقالات برتر طلاب این مدرسه، گفت: حضور استاد حکیم و شخصیت برجسته معاصر در حکمت، فقاهت، تفسیر، کلام و اخلاق حضرت آیت الله مصباح یزدی را در جمع طلاب این مدرسه گرامی می دارم. از دیگر ویژگی های ایشان، روحیه تعبد و ذوب در ولایت بودن است که الگوی همه جانبه ای برای طلاب هستند.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه تهران، با بیان نکاتی خطاب به طلاب، تصریح کرد: بدانید که عمر انسان گذراست و فرصت های از دست رفته قابل برگشت نیست.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مسئولیت ها و تکالیفی را خداوند متعال متوجه بندگان کرده است و هر کسی به اندازه توان و استعداد خود آمده است تا ذخیره آخرت خود را تامین کند و ما از کمی توشه و از دوری مسیر رسیدن به مقام بندگی خدا رنج می‌بریم.

وی اظهار کرد: خداوند متعال در آیه 7 سوره روم می فرماید «يَعْلَمُونَ ظَاهِرًا مِنَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غَافِلُونَ؛ از زندگى دنيا ظاهرى را مى ‏شناسند و حال آن كه از آخرت غافلند»، از این آیه روشن می شود که مسئله اساسی رسیدن به آخرت است. و رسیدن به آن فقط با کسب علم حاصل نمی شود، اما کسی که در کنار تحصیل علم، به دنبال عبودیت و بندگی خداست، خداوند متعال آن علم واقعی را به او می دهد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران خطاب به طلاب برگزیده جشنواره علمی میرداماد، گفت: طلابی که در مسیر ژرف اندیشی، زندگی اندیشمندانه و در راه علم آموزی گام گذاشته‌اند، و پژوهش را جزو ضروریات خود می دانند، از خداوند متعال بخواهند تا به آن ها توفیق دهد خدا محور، تکلیف محور و اخلاق محور باشند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha