جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهدای روحانی

حوزه/ نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی و طلبه استان اصفهان در بیستم مهرماه با سخنرانی جاشنین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، در سالن شهدای بسیج ناحیه مقاومت بسبیج امام صادق(ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، مظاهر محمدی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد:  نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی و طلبه استان اصفهان، بیستم مهرماه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه کنگره شهدای روحانی زیر نظر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه است، تصریح کرد: پس از احصاء تعداد شهدای  روحانی در سطح کشور، بیشترین تعداد و آمار شهدای روحانی و طلبه با 570 شهید متعلق به استان اصفهان بود. البته تعداد شهدای روحانی و طلبه استان با احتساب روحانیون دیگر استان ها که در حوزه علمیه اصفهان تحصیل کرده اند و از استان اصفهان اعزام شده اند در مجموع 590 نفر است.

محمدی با اشاره به این که استان اصفهان با  دارا بودن هزار و 112 نفر ایثارگر، جانبار و آزاده روحانی و طلبه  برگ زرین دیگر بر لوح افتخارات خود دارد،  افزود: به همین مظنور در سال 88 به میزبانی دانشگاه اصفهان  کنگره کشوری شهدای روحانی و ایثارگر برگزار شد و پس از آن به همت امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان استان، هر ساله اجلاسیه ای برای پاسداشت مقام شامخ شهدای روحانی برگزار می شود.

دبیر اجرایی کنگره شهدای روحانی استان اصفهان  ابراز کرد: امسال نهمین اجلاسیه  شهدا و ایثارگران روحانی و طلبه استان اصفهان، بیستم مهرماه با سخنرانی وِیژه حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی جاشنین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران کشور، در سالن شهدای بسیج  ناحیه مقاومت بسبیج امام صادق(ع) برگزار می شود.

محمدی بیان کرد: طبق روال هر ساله، شهیدی از میان خیل عظیم شهدا به عنوان شهید شاخص روحانی انتخاب می شود،  که براساس بررسی ها، شهید حجت الاسلام حاج سید حسن بهشتی نژاد به عنوان شهید شاخص روحانیت سال برگزیده شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha