جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله ایازی

حوزه/ یادواره بیش از صد شهید روحانی مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا، همزمان با شانزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله حاج شیخ ابوالحسن ایازی(ره) وگرامیداشت یاد دو فرزندش، در مسجد جامع رستمکلا بهشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، شانزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله حاج شیخ ابوالحسن ایازی(ره) و گرامیداشت یاد دو فرزند برومندش مرحوم حجت‌الاسلام محمدرضا ایازی، رئیس سابق دادگاه تجدید نظر مازندران و رئیس کل دادگستری استان گلستان و مرحوم حجت‌الاسلام محمدجواد ایازی، مسؤول مدرسه علمیه رستمکلا و همچنین یادواره بیش از صد شهید روحانی مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا ، امروز در مسجد جامع رستمکلا بهشهر برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی ایازی، مسؤول حوزه علمیه رستمکلا بهشهر در این مراسم با اشاره به این که این حوزه در هشت سال دفاع مقدس ۱۱۲ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: حوزه علمیه رستمکلا بهشهر در طول سال های اخیر بیش از چهار هزار طلبه تربیت و تحویل جامعه اسلامی کرده که و همه از عناصر دین هستند و به تبلیغ دین مشغول اند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره علما هستند، افزود: علما در طول چراغ های هدایت جامعه بوده و هستند و امروز نیز در جامعه اسلامی نورافشانی می کنند.

مسؤول مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا بهشهر با بیان این که حضور علما در هر منطقه ای موجب رشد و تعالی دینی می شود، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ همواره دشمنان تلاش کردند تا جامعه را در مسیر انحرافی سوق دهند، اما روشنگری و آگاهی بخشی علما مانع تحقق توطئه های دشمنان شده است.

حجت الاسلام ایازی با اشاره به این که شناخت سیره علما و بهره گیری از این ظرفیت های ارزشمند موجب رشد و تعالی جامعه می شود، تصریح کرد: بزرگداشت علما، تکریم شعائر دینی و سرمایه های معنوی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هنوز هم شخصیت های بسیاری در کشور حضور دارند که در نهایت گمنامی به سر می برند، خاطرنشان کرد: جامعه امروز برای هدایت نیازمند الگوهای ارزشمندی است که سیره علما می تواند بهترین الگو و راهنما برای جامعه امروز به ویژه نسل جوان باشد.

مسؤول مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا بهشهر با بیان این کهبزرگداشت علما و بزرگان دینی امری ضروری و مهم است، بیان داشت: باید این بزرگان را به نحوی شایسته به جامعه و نسل جوان بشناسانیم تا دشمنان الگوهای جایگزین را به جامعه ما معرفی نکنند.

حجت الاسلام ایازی بسط و گسترش اندیشه های علما و فقها در جامعه را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما نیازمند بهره گیری بیشتری از اندیشه های متعالی علما و مراجع بزرگ تقلید هستند تا بتوانند در برابر تهاجم گسترده غرب ایستادگی کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران در پایان سخنان خود راه و روش زندگي شهدا و علما را، راه درست زندگي كردن دانست و يادآور شد: هر كس در مسير علما و شهدا گام بردارد از بركات وجودي آنان در دنيا و آخرت برخوردار شده و از رستگاران خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha