پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد قاسمی

حوزه/امعه به ویژه جوانان باید احوالات زندگی علما، بزرگان و شهدا را بخوانند تا بفهمند آن ها چگونه به مقامات بالای علم، تقوا و شهادت دست پیدا کردند، برای یک هیأتی عیب است که نسبت به نماز بی تفاوت باشد و آن را سبک بشمارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام والمسلمین محمد قاسمی امام جمعه موقت ساری جمعه شب در جمع عزاداران حسینی شب دوم محرم هیأت خادم الرضای قم با بیان این که بر اساس روایات در موعظه جایگاه، مقام و مرتبه لازم نیست، گفت: سخن حق از هر کسی که باشد باید پذیرفته شود.

وی افزود: حتی پیامبر(ص) نیز برای این که درس عملی به مسلمانان و شیعیان بدهد به جبرئیل می فرماید که من را موعظه کن، اگر مسأله موعظه در جامعه پررنگ باشد بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی و خانوادگی حل خواهد شد و آمار طلاق و درگیری ها در جامعه افزایش پیدا نمی کند.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که مؤمن باید آینه مؤمن باشد، اظهار داشت: گاهی یک موعظه می تواند زندگی انسان را تغییر دهد، باید قدر جلسات مربوط به اهل بیت(ع) را بدانیم چرا که می تواند انسان را در مسیر سعادت  قرار دهد.

وی اهل بیت(ع) را الگوی زندگی شیعیان دانست و ادامه داد: بر این اساس شیعه حقیقی باید از احوالات زندگی پیشوا و امام خبر داشته باشد، باید از خدا بخواهیم که خداوند دوستی و معرفت اهل بیت(ع) به ما عنایت کند نه این که تنها کار گریه کردن باشد، گریه کردن خوب است اما باید با معرفت باشد که اگر اینگونه باشد موفق خواهیم بود.

حجت الاسلام  والمسلمین قاسمی با تأکید بر این که نباید نسبت به دستورات الهی کوتاهی داشته باشیم، ابراز داشت: گاهی متأسفانه نمازگزاران داخل مساجد کم هستند، اگر مدام گریه کنیم اما نماز را سبک بشماریم چه فایده ای دارد؟ سفارش و تأکید اهل بیت(ع) بر نماز است از این رو فرمودند کسی که نماز را سبک بشمارد مورد شفاعت ما قرار نمی گیرد.

وی عنوان کرد: جامعه به ویژه جوانان باید احوالات زندگی علما، بزرگان و شهدا را بخوانند تا بفهمند آن ها چگونه به مقامات بالای علم، تقوا و شهادت دست پیدا کردند، برای یک هیأتی عیب است که نسبت به نماز بی تفاوت باشد و آن را سبک بشمارد.

امام جمعه موقت ساری با تأکید بر ضرورت رعایت حرمت والدین از سوی فرزندان خاطرنشان کرد: اگر پدر و مادر از انسان ناراضی باشند عزاداری او فایده ای نخواهد داشت و این بیان دین است، جوانان نباید اجازه دهند که والدین از او ناراضی باشد.

وی اضافه کرد: افراد باید به پدر و مادر خود به ویژه در زمان در سن پیری و زمین گیری قرار دارند کمک کنند و همراه آنان باشند نه این که برای راحتی چند صباح زندگی خود آنان را به خانه سالمندان بفرستند و سبب آزردگی آنان شوند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که انسان باید از خوردن مال حرام پرهیز کند، گفت: مال حرام زندگی انسان را متلاشی می کند و دین انسان را از بین می برد، اگر یک فرد اداری روزی یک دقیقه از کار بزند به همان اندازه در حقوق او مال حرام وجود دارد، مال حرام فرزندان انسان را ناخلف می کند، در عاشورا افرادی در مقابل امام حسین(ع) ایستادند که مال حرام خورده بودند و کسی که مال حرام بخورد حق را نمی بیند و نمی شنوند.

مراسم عزاداری هیئت خادم الرضا(ع) قم در دهه اول محرم با سخنرانی خطبای حوزوی، هرشب از ساعت 21 در ورزشگاه حیدریان برگزار می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha