شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دبیرستان صدرا

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از افتتاح نخستین دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی صدرا در این استان با ظرفیت ۵۰۰ نفر خبر داد.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: نخستین دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی صدرا در شهر بجنورد مرکز این استان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این مدرسه 500 نفر ظرفیت دارد، افزود: این سومین دبیرستان علوم و معارف اسلامی در استان است که با هدف تربیت نیروی متخصص و متعهد برای آموزش و ترویج ارزش‌های دینی، به بهره‌برداری رسید.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: در این دبیرستان 45 دانش‌آموز در مقطع متوسطه دوم در دو کلاس درس مشغول به تحصیل در رشته علوم و معارف اسلامی شدند.

وی با بیان اینکه این دبیرستان فقط در رشته علوم و معارف اسلامی دانش‌آموز جذب می‌کند، اظهار داشت: دبیرستان صدرا دبیرستان‌هایی هستند که زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور فعالیت دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هدف از احداث این مدارس این است که دانش آموزان را به طرف ارزش‌های ناب اسلامی رهنمون کنیم و در تعمق بخشی به آموزه‌های دینی قشر جوان و دانش‌آموز متناسب با نیازهای فردی و اجتماعی بکوشیم.

وی تصریح کرد: اکنون 2 دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی نیز در استان خراسان شمالی دایر بوده و دانش آموزان مشغول تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار داشت: مدارس صدرا به عنوان مدارس معارف اسلامی یکی از نقطه برجسته‌های هنجاری و ارزشی جمهوری اسلامی است که جایگاه مبنایی در ترویج علوم و معارف دین مبین اسلام دارد.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه این است که در کنار تمام علوم ارزشمند رایج در جامعه، معارف الهی مورد بی‌توجهی قرار نگیرد و گسترش یابد و مدارس صدرا نیز در همین راستا راه‌اندازی شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha