پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام مهدوی پور

حوزه/رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد گفت: هم‌اکنون بیش از ۲۶۰ دانشجو در دانشکده علوم قرآنی این شهر تحصیل می‌کنند.

حجت‌الاسلام رحیم مهدوی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: هم‌اکنون در این دانشکده بیش از 260 دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

وی به  تأسیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد در سال 86 اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در مهرماه سال جاری حدود 300 دانشجوی جدید جذب دانشکده علوم قرآنی مرکز استان خراسان شمالی شوند.

حجت‌الاسلام مهدی پور در خصوص این دانشکده گفت: دانشکده علوم قرآنی بجنورد یک دانشگاه دولتی است و همه‌ساله در چهار رشته تفسیر قرآن کریم، تربیت‌معلم قرآن کریم، علوم و معارف قرآن کریم، علوم قرآن و حدیث دانشجو می‌پذیرد و آمادگی خود را جهت ارائه خدمات فرهنگی و قرآنی در سطح استان اعلام می‌دارد

وی با اشاره به اینکه دانشجویان از این دانشگاه به‌خوبی استقبال می‌کنند، اظهار داشت: در بخش افزایش رشته‌ها بیشتر ارتقاء کیفی موردتوجه قرار دارد.

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد به جایگاه، ارزش و اهمیت قرآن کریم اشاره کرد و  گفت: دانشکده علوم قرآنی بجنورد تنها مجموعه آموزش عالی قرآن در سطح استان است.

وی با بیان اینکه ما نیازمند همت و همکاری مسئولین استانی در تخصیص بودجه برای پیشرفت عمرانی دانشکده هستیم، افزود: هم‌اکنون خوابگاه دانشکده علوم قرآنی در فضای استیجاری مستقر شده این در حالیست که باید خوابگاه جدید و ملکی برای دانشجویان احداث شود.

حجت‌الاسلام مهدوی پور با اشاره به اینکه برای احداث خوابگاه این دانشکده 30 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، اظهار داشت: زمین این خوابگاه هم‌اکنون در جوار دانشکده آماده بوده و با توجه به رایزنی‌هایی که با رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان انجام شده، کلنگ احداث این خوابگاه تا پایان سال جاری به زمین زده می‌شود.

وی اشاره‌ای نیز به رتبه‌های برتر دانشجویان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و علمی داشت و خاطرنشان کرد: دانشجویان تاکنون موفق به ارائه بیش از 10 مقاله علمی در همایش و کنفرانس‌های بین‌المللی و منطقه‌ای شده‌اند و نیز 10 نفر از آنان جزو استعدادهای درخشان دانشگاه هستند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha