جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه دشمنان درصدد اختلاف بین شاعران جوان و پیرغلامان هستند، گفت: آمیختن معرفت و عرفان در شعر با چاشنی اخلاق غوغا می‌کند، انقلاب خلق کرده و منشأ اثر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی،  امروز در محفل شعرخوانی دفاع مقدس و محرم، اظهار داشت: دشمنان همواره درصدد اختلاف بین شاعران جوان و پیرغلامان هستند لیکن دشمنان تا به الآن که از ایجاد اختلاف بین شاعران جوان و پیرغلامان درمانده هستند.

وی با بیان اینکه برخی اشعار به نقل از پیامبر(ص) دارای جایگاه جهاد مجاهدان است و ارزش بالایی دارد، افزود: شاعری در محضر پیامبر اکرم(ص) شعری خواند، حضرت خطاب به او فرمود: می‌دانی که ارزش این شعر تو کمتر از ضربه شمشیر مجاهد در راه خدا نیست.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به رسالت خطیر شعرا، گفت: رسالت و مسؤولیت شاعران هم‌ وزن مجاهدان فی سبیل الله است.

وی با اشاره به پیوند جوانان شاعر با پیرغلامان، افزود: حضور شاعران جوان در کنار افراد باتجربه و قدیمی در این وادی، نشان‌دهنده این است که دشمن به هدف خودش نرسیده و از جدا شدن این دو نسل و ایجاد اختلاف درمانده است و جوانان خوش‌قلم و خوش استعداد در کنار پیران باتجربه زیبا شده‌اند.

امام‌جمعه بجنورد تأکید کرد: باید این همراهی و همدلی و ترکیب زیبا تداوم یابد تا در کنار پخته‌های کار، جوانان آماده‌به‌کار خود را نشان داده و استعدادهای خود را به منصه ظهور برسانند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه شعر شاعر باید دل‌های پراکنده را با چاشنی عشق هم‌جهت و یکدل کند، افزود: عشق خاصیت اتحاد و تجمع داشته و پراکنده‌ها را به وحدت می‌رساند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: آمیختن معرفت و عرفان در شعر با چاشنی اخلاق غوغا می‌کند، انقلاب خلق کرده و منشأ اثر می‌شود.

وی، صداقت را ثابت‌کننده مرگ در راه خدا تعبیر کرد و گفت: خداوند می‌فرماید اگر می‌خواهی صداقتت را اثبات کنی تمنای مرگ در راه خدا کن بنابراین امیدواریم در مسیر شهدا به این آرزو دست‌یابیم.

گفتنی است، در این آیین شماری از شاعران آیینی و انقلابی اشعار خود پیرامون دفاع مقدس و ارزش‌های انقلاب و اسلام را قرائت کردند و از استاد حاج داراب بدخشان، شاعر شعر آیینی و پدر شهید درخشان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha