جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام هاشمی

حوزه/رئیس اجرایی زکات خراسان شمالی گفت: كشاورزان و دامداران استان از ابتدای امسال تاکنون ۳۴ میلیارد ریال زکات پرداخت كرده اند.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: كشاورزان و دامداران استان از ابتدای امسال تاکنون 34 میلیارد ریال زکات پرداخت كرده اند.

افزایش 201 درصدی پرداخت زکات

وی با اشاره به اینکه طی سال جاری پرداخت زکات در استان بیش از 201 درصد افزایش یافته است، افزود: روستاییان طی سال جاری 34 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که این شاخص در پنج ماه سال گذشته، فقط 10 میلیارد ریال بود.

رئیس اجرایی زکات خراسان شمالی گفت: ۶۳۷ روستای استان مشمول زکات و ۲۰۹ روستا هم به دلایلی ازجمله بی‌آبی و محرومیت شرایط پرداخت زکات را ندارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ روستای استان زکات محصولات خود را به محرومان کمیته امداد پرداخت کردند، اظهار داشت: خوشبختانه در یک اقدام جهادی همکاری خوب مبلغان زکات و روحانیون با کمیته امداد سبب شد، کشاورزان و دامداران استان برای پرداخت زکات پیش‌قدم شوند.

فعالیت ۱۷۴روحانی مبلغ زکات در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام هاشمی گفت: هم‌اکنون  ۱۷۴روحانی مبلغ زکات و بیش از دو هزار و ۲۰۰ عامل افتخاری با شورای زکات استان همکاری دارند.

وی افزود: ائمه جمعه و جماعات و روحانیان طرح هجرت مستقر در شهرها و روستاها هم در مقاطع مختلف به موضوع زکات ورود پیداکرده‌اند که این همگرایی موجب افزایش پرداخت زکات در استان شده است.

رئیس اجرایی زکات خراسان شمالی اظهار داشت: باوجوداینکه استان در سال‌های اخیر با توجه به وضعیت خشک‌سالی در سطح پایینی از تولید محصولات کشاورزی قرار دارد اما روستاییان استان در سال جاری به‌خوبی نسبت به وظایف شرعی خود در حوزه زکات عمل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه منابع زکات در سال‌های گذشته صرف امور عمرانی در روستاها شده و امسال در رویکردی جدید، این اعتبارات صرف نیازمندان شده است، افزود: این بخش از کمک روستاییان توانست اتفاق خوبی را برای محرومان استان درزمینهٔ کمک‌هزینه‌های زندگی، معیشتی، درمانی به ارمغان داشته باشد.

حجت‌الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: كمك به فقرا و نيازمندان از مهم‌ترین اهداف پرداخت زكات بوده و این فریضه نقش مؤثري در رفع سریع‌تر مسائل و مشكلات نيازمندان دارد، در اين راستا همه افراد جامعه بايد براي اشاعه اين فرهنگ تلاش كنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha