پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام رنجکش

حوزه/ رئیس ستاد زکات استان اصفهان از تحقق جمع آوری ۱۴ میلیارد تومان زکات براساس برنامه پیش بینی شده ستاد زکات کل کشور درسال جاری در سطح استان خبر داد و گفت: بالغ بر۸۰ درصد این مبلغ تاکنون هزینه شده است .

 حجت الاسلام رنجکش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در کاشان، با اعلام این خبر، ضمن تشریح برنامه های زکات استان اصفهان سال جاری، اظهار داشت: سال گذشته براساس برنامه عملیاتی کشور که قرار بود ده میلیارد تومان زکات جمع آوری شود به جهت خشکسالی ها و مشکلات مختلف فقط 8 میلیارد تومان تحقق پیدا کرد.

وی، با بیان این که شهرستان کاشان سال جاری درسطح استان اصفهان درجمع آوری زکات توانست رتبه اول استانی را به دست آورد، افزود: قطعا با توجه به تلاشی که ستاد زکات شهرستان کاشان با انجام کارهای زیربنایی درحال انجام دارد این شهرستان رقیب استان اصفهان درجمع آوری میزان زکات خواهد بود.

رئیس ستاد زکات استان اصفهان، با اشاره به این که درسال جاری تاکنون به جهت حمایت استاندار و همکاری نهادهای اجرایی، رسانه ای و فرهنگی و ائمه جمعه این استان بالغ بر5 میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات در استان اصفهان جمع آوری شده است، گفت: دلیل اصلی حجم بسیار بالای جمع آوری زکات فطره در استان به جهت فرهنگ سازی، ساماندهی وسیع و مجوزهای صادر شده برای نهادهای خیریه درسطح استان بود.

وی، زکات را منبع بسیارخوبی برای کمک به مستمندان و فقرا به جهت این که همع باید پرداخت کنند دانست و یادآور شد: با توجه به ساماندهی خوبی که درسطح استان اصفهان به عمل آمده قطعا میزان زکات این استان نسبت به سال قبل خیلی بیشترخواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha