سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اصفهان _حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی- معاون آموزش و پژوهش حوزه اصفهان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان افزود: در حال حاضر ۶۰۰ استاد حوزوی در قالب یک هزار و ۵۰۰کلاس درس روزانه مشغول تدریس هستند، همچنین تعداد حلقه های درس خارج فقه و اصول متجاوز از ۶۰ حلقه است که ۳۵ استاد مشغول تدریس این مقطع هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محسن جلالی، پیش از ظهر امروز در هم اندیشی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه اصفهان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، در مدرسه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار کرد: حوزه علمیه اصفهان حوزه علمیه ای با قدمت و تاریخ کهن است و بزرگان، مبلغین، وعاظ و محققین برجسته ای در حوزه دین تربیت یافته اند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه عصر حاضر اصفهان سعی دارد برهمان مسیر گذشته خود گام بردارد و پیشرفت های خود را تداوم بخشد، تصریح کرد: به عنوان مثال امسال حوزه اصفهان سال تحصیلی جدید خود را طبق منویات مقام معظم رهبری زودتر از سراسر کشور و در مردادماه آغاز کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان افزود: در حال حاضر 600 استاد حوزوی در قالب یک هزار و 500کلاس درس روزانه مشغول تدریس  هستند، همچنین تعداد حلقه های درس خارج فقه  و اصول متجاوز از 60 حلقه است که 35 استاد مشغول تدریس این مقطع هستند.

حجت الاسلام جلالی عنوان کرد: مراکز تخصصی حوزوی متعددی  چون فقه و اصول، مدرسی فلسفه، علوم وحدیث، اخلاق تخصصی، قرآن و ... وجود دارد  که طلاب در آنها تحصیل می کنند.

وی در ادامه با برشمردن دیگر ظرفیت های حوزوی استان اصفهان یادآور شد: حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با حدود 62 مدرسه خواهران در سراسر استان نیز در کنار مدارس علمیه برادران در حال فعالیت هستند، همچنین امروزه جامعه المصطفی العالمیه استان اصفهان  با دارا بودن 750 طلبه خارجی از 35 ملیت جهان در اصفهان تحصیل می کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: بسیج اساتید حوزه علمیه در اصفهان به عنوان سومین استان تشکیل شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha