جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نگرانی مسلمانان آلمان از روی کار آمدن راست‌های افراطی

حوزه/درحالی که یک حزب اسلام‌ستیز و ضدمهاجرت هم اکنون در کشور آلمان در انتخابات، مقام سوم را کسب کرده و تعداد زیادی از صندلی‌های پارلمانی را به خود اختصاص داده، مسلمانان و یهودیان این کشور نسبت به این قضیه ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، درحالی که برای نخستین بار در نیم قرن گذشته، رای دهندگان آلمانی روز یکشنبه اعضای یک حزب راست افراطی ناسیونالیست را به پارلمان این کشور راه داده‌اند، مسلمانان آلمان و همچنین یهودیان نسبت به روی کار آمدن راست‌های افراطی ابراز نگرانی کرده‌اند.

حزب اتحادیه دموکراتیک مسیحی مرکل در این انتخابات نتیجه ضعیف 32.9 درصد آرا را به دست آورد و حزب سوسیال دموکرات با تنها 20.8% آرا در مقام دوم قرار گرفت. در این میان نتایج اولیه انتخابات نشان می‌دهد که حزب اسلام‌هراس آلترناتیو برای آلمان هم اکنون در مقام سوم قرار گرفته و این موفقیت قابل توجهی برای نژادپرستان و حامیان نژاد برتر در کشور آلمان محسوب می‌شود.

گفتنی است حزب اسلام ستیز و مهاجرستیز آلترناتیو برای آلمان که برخی از اعضا و رهبران آن خواستار پایان ندامت در خصوص جنایات رژیم نازی آلمان شده اند، در انتخابات بیش از 13% آرا را به دست آورده و احتمالا 94 صندلی در بوندستاگ (پارلمان) را به  خود اختصاص خواهد داد.

در انتخابات پارلمانی سال 2013 حزب آلترناتیو برای آلمان 4/7 درصد آرا را به دست آورد و نتوانست حد نصاب پنج درصد آرا در سطح ملی را که برای ورود به پارلمان تعیین شده است، کسب کند.

دکتر خالد حنفی رئیس نهاد «فتوا» در آلمان یکشنبه شب در صفحه فیس بوک خود در این باره نوشت: دست کم گرفتن نتایج امروز طبیعتا بر طرز فکر نیازمندی‌های فاز آینده تاثیر خواهد گذاشت.

هدف قرار دادن مسلمانان آلمان تاریخ مصرف دارد!

دکتر شوستر سرپرست شورای مرکزی یهودیان در آلمان نیز در مصاحبه‌ای گفته است که این حزب علیه تمامی اقلیت‌ها می‌باشد.

وی در ادامه افزود: فعلا به نفع آن‌هاست که مسلمانان را هدف قرار دهند. اما مطمئن باشید که هدف قرار دادن مسلمانان تاریخ مصرف دارد و آن‌ها به زودی به این نتیجه می‌رسند که از نظر سیاسی و اجتماعی باید به  اقلیت دیگری  حمله کنند و مطمئنا یهودیان بهترین هدف حمله آنان خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha