جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جوان مسلمان نامزد انتخابات شهرداری در منطقه مسیحی نشین آلمان

حوزه/ درحالی که منطقه بارین، بیشترین تعداد ساکنان کاتولیک را دارد، اخیرا یک جوان مسلمان در این ایالت، نامزد انتخابات شهرداری از سوی حزب اتحادیه سوسیال مسیحی شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی تایمز، یک جوان مسلمان در منطقه مسیحی نشین بایرن، بزرگ‌ترین و جنوبی‌ترین ایالت در میان ایالات شانزده‌گانه آلمان، نامزد انتخابات  شهرداری شده است.

اوزان ایباس، پیشاپیش انتخابات شهرداری در منطقه بایرن، مانند هر سیاستمدار معمولی نامزدی خود را اعلام کرده است که این اقدام او جنجال های زیادی را آغاز کرده است؛ چرا که او نخستین مسلمانی است که از جانب حزب اتحادیه سوسیال مسیحی (سی اس یو) در منطقه کاتولیک نشین آلمان نامزد انتخابات شهرداری می شود.

ایباس ۳۷ ساله می گوید:  من هیچ تضادی در این انتخاب نمی بینم. اگر سئوال از ارزش ها باشد، ارزش های دین من به ارزش های مسیحیان بسیار نزدیک است.

در حالی که ایباس به اتفاق آراء نامزدی از سوی حزب را برنده شد، چنین پشتیبانی حزبی در یک منطقه کاتولیک نشین ممکن است کافی نباشد، منطقه ای که در آن در سال ۲۰۱۸ مارکوس سودر رئیس حزب دستور داد در ورودی های کلیه ساختمان های عمومی صلیب نصب کنند تا به فرهنگ عمومی منطقه احترام گذاشته شود!

در دهکده دیگری از بایرن، والرسین ، مقاومت اعضای محلی در برابر یک نامزد مسلمان چنان زیاد بود وی مجبور شد از دور رقابت ها کنار بکشد. سندر ساهین نامزد این حزب که در این روستا به دلیل مخالفت ها مجبور شده بود از انتخابات کنار بکشد گفت: مشکل من نبودم بلکه دین و ایمان من بود.

گفتنی است حزب  اتحادیه سوسیال مسیحی، که متحد حزب اتحادیه دموکرات مسیحی ( سی دی یو)، به رهبری آنگلا مرکل می باشد، از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون قدرت مسلط بر بایرن بوده است.

اما با حضور حزب افراط گرا و اسلام ستیز آلترناتیو برای آلمان و  و گرینز در سالهای اخیر حمایت  از این حزب کمتر شده و در آخرین انتخابات ایالتی در سال ۲۰۱۸ به پایین ترین سطح خود از سال ۱۹۵۴ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha