جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال، طرح همه پرسی برای تجزیه طلبی و استقلال کردستان را حرکت در مسیر نقشه استکبار جهانی دانست.

حجت‎الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در گفت وگو با خبرنگار  خبرگزاری «حوزه» با اشاره به طرح صهیونیستی در کردستان عراق گفت: آنچه از اصول سیاست گذاری های اجتماعی در جهان اسلام و از روایات و آیات قرآن کریم داریم، همه براین مساله دلالت دارد که وحدت اسلام و جوامع اسلامی گامی جدی در جهت استواری و استحکام جامعه اسلامی است.

وی افزود: آنچه مورد اهتمام پیر استعمار، یعنی انگلیس و استکبار و در راس آنها شیطان بزرگ است، آن است که این اصل محکم سیاست اجتماعی اسلام را که وحدت جامعه است را از بین ببرد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: آنها به دنبال شکست وحدت در هر قالبی هستند و در کل وحدت جهان اسلام را در یک کلمه نمی پسندند؛ یک روز داعش و یک روز دیگر تجزیه طلبی کردستان و... هر روز جامعه اسلامی را با به چالش مواجه می کنند.

وی گفت: امروز هم که جامعه اسلامی توانست با اتحاد خود و قدرت مقاومت اسلامی در عراق و سوریه و لبنان این جرثومه فساد؛ یعنی داعش را تا مرز نابودی ببرد و این کشورها از این غده چرکین خلاص شوند، اسراییل و آمریکا برای تفرق جوامع اسلامی دست به نقشه کثیف دیگری زده اند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال بیان کرد: آنها سعی کردند که با یک تیر چند نشان بزنند؛ اول اینکه با ایجاد داعش جهان اسلام را چند پاره کنند و دوم اینکه به همه دنیا بگویند که اسلام دینی خشن است.

وی گفت: الحمدلله امروز با تدبیر جهان اسلام و در راس آن رهبر انقلاب اسلامی آیت الله العظمی خامنه ای، این غده چرکین در حال حذف کامل است، ولی نباید از نقشه های دیگر دشمنان غافل شویم.

استاد حوزه بیان کرد: امروزه دشمنان اسلام به دنبال آن هستند که یک غده دیگری و بلای جان دیگری رابرای کشورهای منطقه به خصوص ایران،‌عراق ،ترکیه و سوریه ایجاد کنند؛ متاسفانه دشمنان با تحریک برخی مسئولانی که از مبانی دینی محکم و بصیرت کافی برخوردار نیستند به دنبال پیشبرد نقشه های خود هستند.

وی گفت: همه پرسی کردستان گامی در جهت تحقق استعمار از استکبار است که می خواهد، جوامع اسلامی را کوچک سازی کند و کشورها را تقسیم کند و وقتی کوچک شدند با یک کشور کوچک با قدرتی کاملا محدود مواجه خواهند بود که به راحتی آنها را خنثی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال اظهارکرد: دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه و تشتت هستند و به همین دلیل جهان اسلام باید هوشیار باشد که اگر امروز بحث کردستان عراق هم حل بشود،‌استکبار  به دنبال آن است که همه را تحریک کند و یک جوری جوامع اسلام را به جان هم بیاندازد.

وی گفت: امیدواریم که مسئولان کردستان عراق به سر عقل بیایند و با تدبیر و دور اندیشی، نقش های شوم استکبار را متوجه شوند و در جهت پاره پاره کردن جهان اسلام گام برندارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha