جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسین زارع زاده

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه ۴۵ درصد نیت واقفان مربوط به امام حسین(ع) است، گفت: قریب به ۱۶ هزار رقبه در استان یزد به نوعی با حضرت سیدالشهدا(ع) مرتبط است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام حسین زارع‌زاده، به مناسبت ماه محرم با اشاره به وقف خانه‌های قدیمی در یزد برای برگزاری مراسم‌ امام حسین(ع)، اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های اوقاف در ماه محرم، ویژه برنامه بصیرت عاشورایی است که همزمان در سراسر کشور در ماه محرم و در امامزادگان واجب التعظیم در حال اجرا است.

وی افزود: نیمی از موقوفات یزد مرتبط با امام حسین(ع) و عزاداری آن حضرت و قریب 16 هزار رقبه در استان یزد به نوعی با حضرت سیدالشهدا(ع) مرتبط است که 45 درصد نیات واقفان استان را تشکیل می‌دهند و ادارات اوقاف نیز اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش را در دستور کار دارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد تصریح کرد: بصیرت افزایی با تکیه بر سیره حضرت امام حسین(ع) و درس های قیام عاشورای امام حسین(ع)، تقویت باورهای دینی مردم، استکبار ستیزی و ترویج روحیه مبارزه با ظلم از مهمترین اهداف طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی» به شمار می رود.

حجت الاسلام زارع زاده ادامه داد: این طرح در استان یزد در 55 امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می‌شود، و 25 نفر از مبلغین اعزامی از حوزه علمیه قم که هر کدام دارای تخصص های ویژه تبلیغی هستند در استان حضور دارند و در خیمه های معرفتی که در جوار امامزادگان برپا شده به پاسخگویی مسائل دینی ، اعتقادی ، تربیتی و مشاوره خانواده می پردازند.

وی خصوصیت بارز خیمه های معرفت را تبلیغ چهره به چهره روحانیون با مخاطبین دانست و افزود: با همکاری دانشگاه یزد و آموزش و پرورش مبلغین طرح بصیرت عاشورایی در خوابگاه های دانشجویی و مدارس استان نیز حضور پیدا خواهند کردو به تبلیغ معارف دینی خواهند پرداخت.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha