دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شورای علمای پاکستان حملات انتحاری را «حرام» اعلام کردند

حوزه/ شورای علمای پاکستان در بیانیه‌ای هر گونه اقدام تروریستی و حملات و بمب‌گذاری انتحاری را «حرام» اعلام کرده و این اعمال را آسیب به شهروندان پاکستانی و به نفع دشمنان دانستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از onlinenews، شورای علمای پاکستان با انتشار بیانیه‌ای با 9 بند، هر گونه عملیات تروریستی و حملات انتحاری را به ویژه با نزدیک شدن به روز عاشورا، حرام اعلام کرد.

جلسه این شورا روز گذشته با حضور صاحب زاده زاهد محمود قاسمی ریاست شورا برگزار شد و طی بیانیه پایانی منتشر شده در این شورا هر گونه اقدام تروریستی و حملات انتحاری محکوم شده و اعلام شد که چنین اقداماتی تنها به شهروندان پاکستانی آسیب وارد کرده و به نفع دشمنان است.

این جلسه همچنین حکم مشترک منتشر شده توسط روحانیون تمامی گروه‌های مذهبی در تاریخ 26 می 2017 را مورد تایید قرار داده و اظهار کرد: قوانین باید براساس قرآن و سنت باشند.

شرکت‌کنندگان در ادامه اعلام کردند: ما به اتفاق آراء افکار افراط‌گرایانه و تروریستی را با استفاده از نام اسلام محکوم می‌‌کنیم، که هر جا ظهور یابد دشمن ماست و تلاش برای جلوگیری از افراط‌گرایی از تعهدات دینی محسوب می‌شود.

شرکت کنندگان از نهادهای دولتی خواستند اقدامات جدی علیه کسانی به کار بگیرند که سعی دارند با بهره گیری از احساسات مذهبی، خصومت و تفرقه مذهبی ایجاد کنند، که این اعمال مخالف ارزش‌های اسلامی و قانون اساسی پاکستان محسوب می‌شود.

هر گونه سوءاستفاده از قدرت به نام شریعت حرام است

در این همایش اعلام شد هر گونه سوءاستفاده از قدرت به نام اعمال شریعت مذهبی، درگیری مسلحانه و انجام عملیات تروریستی «غیراسلامی»، حرام و عملی گناهکارانه و شورشی است.

علما در بیانیه جمعی اعلام کردند: ما علما از تمامی بخش‌ها به اتفاق آراء اعلام می‌کنیم بمب‌گذاری انتحاری در اسلام «حرام» است. بمب گذار انتحاری، فرماندهان، مربیان و همدستان آن‌ها شورشی علیه اسلام هستند و دولت پاکستان حق دارد علیه مجرمان هر گونه اقدامی به کار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha