جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جنبش «پر کردن زندان‌ها» برای شیعیان مفقودالاثر در پاکستان آغاز شد

حوزه/ فعالان مدنی در کراچی ، جنبش «پرکردن زندان‌ها» برای «شیعیان مفقودالاثر» برپا کردند تا به وضعیت شیعیانی که توسط پلیس پاکستان دستگیر شده، و دیگر خبری از آن‌ها به دست نمی‌رسد و ناپدید می‌شوند رسیدگی شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از tribune، فعالان مدنی در کراچی پاکستان، روز گذشته جنبش «پرکردن زندان‌ها» را برای شیعیان مفقودالاثر آغاز کردند تا به وضعیت شیعیانی که توسط پلیس پاکستان دستگیر شده، و دیگر خبری از آن‌ها به دست نمی‌رسد و ناپدید می‌شوند رسیدگی شود.

گفتنی است فعالان و خانواده‌های شیعیان مسلمانی که توسط پلیس دستگیر شدند در روز عاشورا اعلام کرده بودند که در صورت عدم بازگشت عزیزانشان با سلامت کامل تا یک هفته پس از عاشورا دست به این اقدام خواهند زد و جنبش «پرکردن زندان‌ها» را عملی می‌سازند. براساس این جنبش این فعالان با دست زدن به تظاهرات در حرکتی معترضانه از پلیس می‌خواهند آن‌ها را هم بازداشت کنند.

 این جنبش از آنجایی آغاز شد که اوایل سال ماموران امنیتی لباس شخصی پاکستان نزدیک به 30 تن از عزاداران شیعه را چند روز پس از بازگشت از کربلا بازداشت کردند و پس از بازداشت این افراد مفقودالاثر شده و خبری از آن‌ها به دست خانواده‌های آن‌ها نرسیده است.

اعتراض به بازداشت شیعیان در پاکستان

الامدار عباس پیرمرد 90 ساله‌ای است که پسرش توسط پلیس بازداشت شده و دیگر بازنگشته و در اعتراض به ناپدید شدن پسرش از پلیس خواسته او را نیز بازداشت کنند. علمای شیعه پاکستانی از جمله حجت الاسلام حسن ظفر نقوی، تصور حسین وکیل و حجت الاسلام راضی رضوی و سایرین این پیرمرد ناتوان 90 ساله را همراهی کرده و با وی بازداشت شدند.

حجت الاسلام نقوی پیش از بازداشتش گفت: شرم آورم است که نهاد‌های دولتی و مقامات پاکستان چاره‌ای جز بازداشت یک پیرمرد 90 ساله را پیش رو ندارند!

اقبال احمد از رهبران شیعه پس از بازداشت شدن گفت: خانواده‌های شیعیان گمشده تنها می‌خواهند از وضعیت قانونی و حقوقی اعضای خانواده‌شان آگاه شوند و قصد اختلال در نظم و قانون را ندارند!

وی پرسید: آیا این قانونی است که فردی را بیش از 48 ساعت بازداشت کنند بدون اینکه خبری به دادگاه‌های مربوطه بدهند؟  چطور ممکن است که مردم ما به دست نهادهای قانونی کشور خودشان ناپدید و مفقودالاثر شوند؟!

وی پیش از این گفته بود: ما مردمانی صلح طلب هستیم اما به اندازه‌ای مصمم هستیم که برای اجرای عدالت بجنگیم. اگر شیعیان گمشده تا جمعه هفته آینده مفقودالاثر بمانند من خودم را تسلیم بازداشت خواهم کرد.

اعتراض به بازداشت شیعیان در پاکستان

اعتراض به بازداشت شیعیان در پاکستان

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha