شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله علم الهدی- امام جمعه جمعه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه عاشورای سال۶۱ هجری قمری تنها یک واقعه تاریخی نبود که تمام شده باشد، گفت: عاشورای حسینی آغاز یک رویارویی و جنگ بین دو جریان حق و باطل بود که این رویارویی همچنان نیز ادامه داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، در ویژه برنامه روز عاشورا که ظهر امروز با حضور تولیت آستان قدس رضوی و صدها زن و مرد عزادار حسینی، در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: عاشورای حسینی تنها روز عزا و مصیبت امام حسین(ع)، یاران با وفای آن حضرت و اهل بیت(ع) نیست، بلکه این روز برای دلدادگان حسینی، روز تحول و دگرگونی در عرصه عشق و دلدادگی و عبودیت پروردگار است که از انسان های معمولی، نخبگان دینی و عرفانی می سازد.

امام جمعه مشهد با طرح این سؤال که در جریان عاشورا امام حسین(ع) در رویارویی با جریان کفر و وابسته استکبار شکست خورد یا پیروز شد؟ بیان کرد: عاشورا سال۶۱ هجری قمری تنها یک واقعه تاریخی نبود که تمام شده باشد، بلکه عاشورای حسینی آغاز یک رویارویی و جنگ بین دو جریان حق و باطل بود که این رویارویی همچنان نیز ادامه داد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: شکست و پیروزی در هر جنگ پس از پایان جنگ مشخص می شود، از این رو اکنون نمی توان گفت که امام حسین(ع) پیروز شده یا شکست خورده است، زیرا کربلا آغاز رویارویی جریان کفر و ایمان بود و از اعصار گذشته تاکنون لشگر کربلای حسینی در برابر لشگر یزیدی عمربن سعد قرار دارد.

دستور عزاداری امام رضا(ع) برای امام حسین(ع)

وی با اشاره به روایت حضرت رضا(ع) خطاب به ریان بن شبیب که به او دستور عزاداری بر امام حسین(ع) را داده است، گفت: آن حضرت در این روایت می فرمایند که هر زمان امام حسین(ع) و یارانش را یاد کردی، بگو ای کاش من با شما باشم و به رستگاری عظیم برسم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: در این روایت حضرت رضا(ع) پس از آنکه یکصد سال از واقعه عاشورا می گذرد،  به محبان خود دستور عزاداری می دهند؛ زیرا لشگر و مکتب حسینی پایان نپذیرفته است.

آیت الله علم الهدی در ادامه تاکید کرد: عاشورا و رویارویی امام حسین(ع) با سپاه عمربن سعد، رویارویی دو شخص، قبیله یا دو گروه نبوده است، بلکه عاشورا صحنه رویارویی دو جریان حق و باطل بود که این رویارویی و جریان تا قیام حضرت ولی عصر(عج) همچنان ادامه دارد.

به گفته امام جمعه مشهد، حضرت مهدی(عج) زمانی که قیام می کنند بر دیوار کعبه تکیه می زنند و ابتدا در مقام معرفی خود می فرمایند که جدم حسین(ع) را با لب تشنه به شهادت رساندند و منظور این کلام حضرت ولی عصر(عج) آن است که من از تبار اهل بیت(ع) و آخرین نفر از لشگر کربلا هستم که آمده ام در برابر جریان کفر و یزیدی بایستم و آن را خاتمه دهم.

ریشه کن شدن جریان کفر و باطل

وی افزود: با قیام حضرت مهدی(عج) جریان باطل و کفر در دنیا ریشه کن شده و معارف حسینی و جریان حق در دنیا گسترده می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: همواره در طول تاریخ افراد در یکی از دو جریان حسینی و یزیدی بوده و خواهند بود، از این رو خط سیاسی، فکری و حرکتی افراد مشخص می کند که در کدام جریان هستند، زیرا کربلا افسانه و قصه ای ۱۴۰۰ساله نیست که تنها آن را یاد کرده و برای آن گریه کنیم.

آیت الله علم الهدی همچنین فرازهایی از زیارت ناحیه مقدسه و چگونگی شهادت جانگداز امام حسین(ع) را قرائت کرد و عزاداران حسینی در سوگ این مصیبت بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha