جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام زرینه

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه شهرستان بویین زهرا گفت: سبک زندگی حضرت زینب(س) ثابت می کند که باید یک فرد دیندار و مسلمان نسبت به مسایل سیاسی و اجتماعی خود حساسیت داشته باشد و با صبر و بردباری و تحمل سختی ها، به دفاع از حق و حقیقت برخیزد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد همایون زرینه، صبح امروز در مراسم تجلیل از آزادگان و به یاد اسرای مظلوم کربلا، گفت:  واقعه بی نظیر عاشورا در تاریخ اسلام مکتبی را رقم زد که مدرّسانی چون حضرت زینب (س) درآن اسوه ای حسنه در ولایت پذیری، ایمان، شجاعت، ایثار و قدرت هدایت گری و تحکیم بنیان خانواده است.

وی ادامه داد: اگر جریان کربلا و رسالتی که پیام‌آوران عاشورا که در رأس آن‌ها حضرت زینب(س) قرار دارد، برعهده داشتند، را ریشه‌یابی کنیم بازهم به بحث اصالت خانوادگی می‌رسیم، این در حالی‌است که خود حضرت زینب(س) در خطبه‌هایی که ایراد کردند به اصالت خانوادگی خود و اصحاب اشاره داشتند.

مسئول مدرسه علمیه شهرستان بویین زهرا اظهار کرد:  در مورد حوادث کربلا باید یک مقدار به عقب برگردیم که قبل از آن یکی‌از نقش‌های مهم زنان بحث نوع تربیت است، که از قبل وجود داشته و زمینه‌ای که برای قیام کربلا آماده شده است که زنان نقش مهمی در ایجاد آن داشتند.

حجت الاسلام زرینه تصریح کرد:  همه می‌دانند که آن حضرت چه کار بزرگی انجام داده، به‌ویژه پس‌از شهادت امام حسین(ع)، این در حالی‌است که علاوه‌بر زنان حاضر در صحرای کربلا زنان دیگری مانند ام‌سلمه که آیه تطهیر که در شأن اهل‌ بیت(ع) بوده در خانه او نازل شده، در نشر این واقعه نقش داشتند.

وی ادامه داد:  بهترین درسی که ما در اوضاع و شرایط فعلی جامعه می توانیم از سیره نورانی حضرت زینب (س) بیاموزیم، بی تفاوت نبودن نسبت به مسایل پیرامونی جامعه به خصوص در مساله اقامه حق و پیروی از ولایت است.

مسئول مدرسه علمیه شهرستان بویین زهرا خاطرنشان کرد: ایشان نسبت به مسایل سیاسی و اجتماعی جامعه و دفاع از جبهه حق در مقابل باطل به حدی احساس مسئولیت می کردند که حتی حاضر شدند زندگی شخصی خویش را با وجود آن که دارای تمکن و راحتی هم بودند، رها کرده و با سیدالشهدا(ع) در مسیر قیام همراه شوند.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا خاطرنشان کرد: سبک زندگی حضرت زینب(س) ثابت می کند که باید یک فرد دیندار و مسلمان نسبت به مسایل سیاسی و اجتماعی خود حساسیت داشته باشد و با صبر و بردباری و تحمل سختی ها، به دفاع از حق و حقیقت برخیزد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha