پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت السالام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: در دوران دفاع مقدس دریافتیم که در بحرانی‎ترین شرایط می‎توانیم بدون حمایت خارجی از عهده مشکلات برآییم و خلاف ادعای روشنفکرنمایان، دین با سیاست تضادی ندارد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزارشد، ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدا، گفت: در دوران دفاع مقدس تمام دنیا علیه ما بسیج شدند و در هشت سال جنگ تحمیلی با رشادت فرندان این سرزمین حتی یک وجب از خاک ایران عزیز از آن جدا نشد.

وی با بیان اینکه به فرموده امام راحل باید از قشر فداکار رزمنده تقدیر شود و مراحل پیروزی برای همگان تبیین شود، بیان داشت: باید به فرموده امام خمینی(ره) فواید و نتایج دفاع مقدس را بازگو کنیم تا همه به ویژه نسلی که آن دوران را درک نکردهاند، بفهمند و روحیه مقاومت در آنان تقویت شود.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس دریافتیم که در بحرانیترین شرایط میتوانیم بدون حمایت خارجی از عهده مشکلات برآییم و خلاف ادعای روشنفکرنمایان، دین با سیاست تضادی ندارد.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: تنها مقطع تاریخی که دشمن بدون کسب امتیاز مجبور به عقب نشینی از مرزهای کشورمان شد، به دوران هشت سال جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق و حمایت جهانخواران از این رژیم و دفاع مقدس جوانان این مرز و بوم از تمامیت میهن اسلامی مربوط می شود.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: علی رغم خیانت بنی صدر به عنوان نخستین رئیس جمهور ایران در دوران جنگ تحمیلی و دلگرم کردن دشمن به تجاوز به میهن اسلامی، خوشبختانه رزمندگان جان برکف ایران گوش به فرمان حضرت امام خمینی (ره) افتخار عظیمی را در تاریخ مبارزات این کشور به ثبت رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: برکناری بنی صدر خائن باعث شد تا تحول بزرگی در جبهه های جنگ پدید آید به طوری که صدام و حامیانش که پیوسته بر طبل جنگ می نواختند، بارها خواستار پایان جنگ شدند و لطف خداوند و صبر، مقاومت و ایستادگی ملت سرافراز ایران در برابر فشارهای جهانی رمز موفقیت ایرانیان در این جنگ نابرابر بود.

 وی با اعلام اینکه انقلاب ایران نشات گرفته از قیام عاشورای امام حسین (ع) است، گفت: دلیل ماندگاری این انقلاب علی رغم تلاش گسترده استکبار جهانی برای حذف این نظام مقدس که با ایجاد هشت سال جنگ تحمیلی در سال های آغازین پیروزی انقلاب شروع شد، حرکت ملت در مسیر الله و همدلی با رهبری نظام بوده و هست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha