سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سماح

حوزه/مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: پیش‌بینی می‌شود برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال ۱۰ هزار نفر از مردم استان ثبت‌نام کنند.

محمدباقر قاصری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: سال گذشته هفت هزار و 800 نفر از مردم استان در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال 10 هزار نفر نام‌نویسی کنند.

وی با بیان اینکه بنا بر تصمیم ستاد مرکزی اربعین، ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین تنها در قالب سامانه سماح انجام خواهد گرفت، افزود: با توسعه این سامانه امسال 16 قابلیت جدید در سامانه سماح ایجاد شده است.

قاصری تصریح کرد: البته اینکه عنوان می‌شود ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین تنها از طریق سامانه سماح صورت خواهد پذیرفت به‌منزله ایجاد محدودیت برای زائران نیست، بلکه این اقدام به‌منظور ایجاد رفاه بیشتر و تسهیل سفر زائران و پیشگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی به‌ویژه در زمینه ویزا که سال‌های گذشته با آن مواجه بودیم، می‌شود.

وی با اشاره به دیگر قابلیت اضافه شده به سامانه سماح گفت: برای زائرانی که می‌خواهند با خودروی شخصی به مرز اعزام شوند ، برای پارکینگ‌های خودروها در این سامانه برنامه‌ریزی شده تا شاهد آشفتگی‌های سال گذشته در این زمینه نباشیم.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی اظهار داشت: متقاضیان زیارت اربعین در زمان مقرر می‌توانند از منزل یا محل کار خود با مراجعه به سامانه سماح مشخصات خود و همراهان را وارد کرده و زمان ورود به مرز را مشخص کنند.

وی افزود: بر اساس ارتباطی که این سامانه با 12 کمیته دیگر از جمله کمیته امنیت زائران اربعین دارد، تغییر زمان تردد مرز امکان‌پذیر نیست تا بدین طریق از ازدحام و تراکم جمعیت در مرزهای کشور جلوگیری به عمل آید.

قاصری ادامه داد: سامانه سماح هوشمند عمل می‌کند و درصورتی‌که زمان انتخابی توسط زائران برای حضور در مرز از ظرفیت کافی برخوردار نباشد زمان دیگری به متقاضیان پیشنهاد داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام در سماح از نیمه شهریور آغاز شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون 270 نفر در قالب 80 گروه ثبت‌نام کردند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha