سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ویزای اربعین/پاسپورت

حوزه/مدیر امورطلاب و ایثارگران حوزه‌های علمیه به بررسی وضعیت ارائه خدمات به طلاب در مرز استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان در ایام اربعین حسینی پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام حسین‌زاده، مدیر امور طلاب و ایثارگران مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه، در جلسه بررسی وضعیت ارائه خدمات به طلاب در مرز استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان که در قم برگزار شد،  با اشاره به اقدامات انجام گرفته جهت ارائه خدمات و تسهیل امور اعزام طلاب ویژه اربعین، گفت: از جمله این اقدامات می‌توان به هماهنگی با پلیس مهاجرت تهران جهت استقرار نیرو در قم و صدور گذرنامه یک روزه با تخفیف برای طلاب و روحانیون و راه‌اندازی صدور مجوز خروج از کشور به صورت اینترنتی، هماهنگی با موسسه طلوع و سفارت عراق جهت صدور ویزا برای طلاب و روحانیون اشاره کرد.
وی افزود: مجموعه اقدامات دیگری از جمله تهیه طرح خدمات‌رسانی به طلاب ویژه اربعین و دستورالعمل اجرایی راهپیمایی اربعین حسینی(ع) تدوین شده و منتظر برگزاری جلسه ستاد مرکزی عمره، عتبات و سفرهای زیارتی هستیم که بعد از تأیید این ستاد به استان‌ها جهت اجراء ابلاغ شود.
مدیر امور طلاب و ایثارگران حوزه‌های علمیه در پایان از معاونین حوزه‌های این سه استان خواست گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته و احصاء مشکلات موجود و پیشنهادات و راهکارهای لازم را ارائه دهند.
حجت‌الاسلام یونس گلی معاون امور طلاب حوزه علمیه استان ایلام نیز در این نشست، گفت: در سال گذشته علیرغم مشکلات و کمبودهای فراوان با همت مدیر حوزه علمیه استان ایلام، مدیران و طلاب مدارس علمیه در حد توان و بضاعت نهایت تلاش را در ارائه خدمات به طلاب و روحانیون داشتیم، اما با توجه به اینکه عمده مقصد زائرین جهت خروج از کشور از مرز مهران است، اولویت اول رسیدگی به مشکلات و جبران کمبودهای مدرسه حضرت ولیعصر(عج) مهران در ارائه خدمات و تسهیلات می‌باشد.
حجت‌الاسلام گلی ادامه داد: به همین منظور طرح خدمات اربعین حسینی تهیه و برای مدیریت حوزه‌های علمیه ارسال شد که امیدواریم با توجه به اهمیت و ضرورت رسیدگی به مشکلات این مدرسه عنایت ویژه‌ای جهت ارائه هر چه بهتر خدمات به طلاب و خانواده ایشان در ایام اربعین ارائه دهیم. 
حجت‌الاسلام باقری معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمانشاه نیز در این نشست، اظهار کرد: با عنایت به اینکه در سال گذشته مدرسه آیت‌الله بروجردی و امام‌خمینی(ره) کرمانشاه پذیرای زائرین اربعین حسینی(ع) بودند، امسال نیز این آمادگی را جهت پذیرایی از طلاب را داراست و چنانچه مرز خسروی نیز جهت خروج از کشور گشایش یابد می‌توان از ظرفیت مدارس علمیه اسلام‌آباد غرب و گیلانغرب جهت پذیرایی و اسکان طلاب که در مسیر ایلام است، استفاده کرد.
وی یادآور شد: در سال گذشته طلاب و روحانیون این استان در سه موکب با هماهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان مشغول ارائه خدمات به زائرین بودند که امسال نیز این فعالیت‌ها ادامه خواهد داشت و این استان آمادگی کامل جهت پذیرایی و ارائه خدمات به زائرین در مسیر ایلام را داراست.
۳۱۳/۳۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha