دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله خاتمی

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها، تاکید کرد: اخیرا می‌گویند باید گفت‌وگوی مجدد صورت بگیرد ولی همانطور که مسئولان ما در مقابل آن یک صدا می‌گویند برجام قابل مذاکره مجدد نیست؛ این موضع درست است و ما آن را تقویت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به هجمه‌های اخیر نسبت به آیت‌ الله آملی‌ لاریجانی، گفت: نظام اسلامی از همان ابتدای انقلاب هدف دشمن بوده و یکی از روش‌های آن تخریب مسئولان عالی رتبه است.

وی با اشاره به ترور نرم افزاری شخصیت‌ها، به شایعات اخیر درباره رئیس قوه قضائیه واکنش نشان داد و گفت: منشا این شایعات یک سایت است که بهاییان آن را پشتیبانی و تزریق می‌کنند و تامین آن از سوی آن‌هاست و مسئولان این سایت‌های ضد انقلاب را می‌شناسند و ‌با آن‌ها قاطعانه برخورد می کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با یادآوری تخریب شخصیت آیت‌الله شهید مظلوم بهشتی، گفت: آن زمان ترور فیزیکی انجام می دادند و امروز روش عوض شده و وارد ترور نرم‌افزاری و تخریب شخصیت مجتهد رئیس قوه قضائیه شده‌اند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ریشه این تخریب‌ها روشن است، ابراز کرد: از آنجا که قوه قضائیه عزم خود را برای مقابله با مفسدان اقتصادی جزم کرده و رئیس این قوه به طور محکم در برابر فتنه‌گران ایستاده، اینگونه کارها هزینه‌ آن است و البته آنها می‌خواهند با این هجمه‌ها مسئولان را از هدف والایشان بازدارند که نخواهند توانست.

وی با تاکید بر اینکه نظام با وجود همه این مسائل، مقتدر است، تصریح کرد: وزیر اطلاعات و رئیس سازمان اطلاعات سپاه نیز این تهمت‌ها را تکذیب کردند و رئیس این سازمان گفته است که طی ماه‌های آینده شاهد اتهام زنی به دیگر مسئولان خواهیم بود.

خطیب نماز جمعه تهران با استفاده از مثال «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد»، تصریح کرد: با توجه به این دروغی که آن‌ها گفتند، ملت در برابر همه خبرهای آنان یک علامت سوال بزرگ می‌گذارد که گامی در ادامه بصیرت و همان حرفی است که بارها به تعبیر مقام معظم رهبری از این منبر گفتیم که اخباری که از سوی بی‌تقواها داده می‌شود نباید بلافاصله گوش کرد و ترتیب اثر داد.

وی در ادامه با اشاره به عهدشکنی آمریکا در برجام، گفت: آمریکا جسم و روح برجام را نقض کرده و هیچ چیزی از آن باقی نگذاشته است.

آیت الله خاتمی افزود: اخیرا می‌گویند باید گفت‌وگوی مجدد صورت بگیرد ولی همانطور که مسئولان ما در مقابل آن یک صدا می‌گویند برجام قابل مذاکره مجدد نیست، این موضع درست است و ما آن را تقویت می‌کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خطاب به مسئولان وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه تریبون نماز جمعه، آزاد و مردمی است و امامان جمعه در اینجا صدای مردم هستند و می دانند کارهای دیپلماتیک بر عهده وزارت امور خارجه است، تصریح کرد: حرف ما این است که به خدا و مردم اعتماد کنید و به حمایت اروپا دل نبندید زیرا اگر قرار باشد اروپا یکی را بین ایران و آمریکا انتخاب کند، آمریکا است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مراسم باشکوه تشییع شهید حججی،‌ اظهار کرد: تجلیل از این شهید تقدیر از همه شهدای مدافع حرم بود و ملت عاشورایی و کربلایی ما با این روحیه، روی ذلت را نخواهد دید.

وی همچنین به همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه جهان همه پرسی اقلیم کردستان را به رسمیت نشناخته است و حتی آمریکا که ارباب صهیونیست‌هاست بیانیه داد و آن را به رسمیت نشناخت و رژیم صهیونیستی علیرغم اینکه حامی آنها بود به طور رسمی از آن حمایت نکرد؛ گرچه آمریکا و صهیونیست‌ها «رندانه» عمل می‌کنند.

خطیب جمعه تهران تاکید کرد:‌ همکاری ایران، ترکیه و روسیه باید سریعا تقویت و پیمانی قوی بسته شود تا این بذر جان بگیرد و توطئه را در نطفه خفه کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حادثه «لاس‌وگاس» حادثه‌ای است که خطیب جمعه نمی‌تواند از آن بگذرد، گفت: یک آدم حدود 60 نفر را کشته و 500 نفر را مجروح کرده است؛ اولا کشتن بیگناهان در هر جای دنیا چه لاس‌وگاس باشد چه بحرین، سوریه و... محکوم است اما اینکه در قبال کشته‌های یمن، بحرین و سوریه بی‌تفاوت و فقط به فکر کشته شدگان «لاس‌وگاس» باشیم، یک نفاق است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه در خبرها آمده بود که این قاتل 72 دقیقه و با آرامش چند خشاب عوض کرده و این همه آدم را کشته و مجروح کرده است، از مقامات آمریکایی پرسید که آیا شما مقتدر هستید؟ بهتر است از نیروی انتظامی ما یاد بگیرید که قبل از انجام توطئه، توطئه‌گر را سرجایش می‌نشاند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خطاب به مردم آمریکا گفت: از دولتمردان و دولت‌زنان خود بخواهید به جای فضولی در کشورهای دیگر به فکر امنیت شهروندان‌شان باشند.

آیت‌الله خاتمی در پایان با اشاره به هفته نیروی انتظامی،‌ ابراز کرد: «ناجا» مایه آبرو و عزت نظام اسلامی است و در عرصه‌های مهم امنیت‌ساز حضوری قاطع و ستودنی دارد.

 وی با اشاره به اینکه مردم از صمیم جان به فرزندان خود در نیروی انتظامی علاقمند هستند، تاکید کرد: می‌دانیم که هیچ توسعه‌ای بدون امنیت شکل نمی‌گیرد و ناجا در این عرصه تلاش می‌کند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha